ISM5203 İstatistik Veri Analizi ve Karar AlmaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISM5203 İstatistik Veri Analizi ve Karar Alma Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. CENGİZ KAHRAMAN
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste veri inceleme amaçlı istatistiksel ve kantitatif yöntemler aktarılacaktır. Amaç, bu verileri yorumlayarak modeller oluşturmak ve bu modelleri karar verme sürecinde kullanmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
İstatistiksel yöntemlerle karar verme becerisi, anlamlı veri toplama, verileri inceleyip yorumlama/bilgiye çevirebilme yetisi kazanırlar

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde veri toplama, veri okuma, hipotez testleri ve güven aralıkları ve regresyon analizi anlatılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Veri nedir?
2) Veri toplama
3) Betimleyici istatistikler
4) Güven aralıkları
5) Hipotez testi
6) Hipotez testi
7) Vize
8) Regresyon analizi
9) Regresyon analizi
10) ANOVA
11) ANOVA
12) SPSS
13) Proje sunumları
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Douglas C. Montgomery and George C. Runger. Applied Statistics and Probability for Engineers, John Wiley & Sons, 7th Edition.
Diğer Kaynaklar: Statistics for Business: Decision Making and Analysis, Robert A. Stine, Dean Foster, Pearson, 2011, 0321123913

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 35
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Proje 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Süreç Odaklı olabilmek 3
2) Teknik Özellikleri Yöneticilik fonksiyonları ile entegre edebilmek 5
3) Ekonomik, Sosyal ve Çevre koşullarınıda dikkate alarak Yöneticilik becerilerini geliştirmek 2
4) Hızlı ve Çevik karar verme sürecini başlatabilmek 4
5) Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak 2
6) Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek 4
7) Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek 3
8) Mühendislik Yönetimi uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek 5
9) Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek 3
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek 2
11) Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek 2
12) Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek 5