ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5201 | İleri Mühendislik Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, başarılı yönetici ve şirketlerin karakteristiklerini analiz edeerek, günümüzün değişen organizasyonlarında, bireylerin sahip olması gereken yeteneklere, sorumluluklara ve rollere yönelik bir anlayış geliştirilerek tasarlanmıştır. Bu süreç aynı zamanda, günümüz yöneticilerinin ve şirketlerin karşılaştığı çevresel koşullar ve baskılara yönelik bir farkındalık geliştirir. Öğrenciler özellikle, işletme yönetiminin dilini ve gerçek yaşamda kullanılan teori ve anahtar konseptlerin uygulamasını öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. organizasyon hedeflerinin gerçekleştirilmesi için kaynakların verimli ve etkin kullanılmasına yönelik yönetim konseptlerini ve yönetici yeteneklerini öğretir. II. organizasyonel verimliliği ve etkinliği arttırmak için geliştirilmiş yönetim teorilerini açıklar. III. Etik olanı ve etik olmayanı açıklar. IV. Organizasyonun işletme çevresini seçer. V. Yönetsel karar verme'nin doğasını açıklar. VI. Yüksek kaliteye, verimliliğe, yaratıcılığa ve müşteriye karşı sorumluluğa ulaşmada stratejinin rolünü açıklar. VII. Yöneticilerin organizasyonel yapıları seçimlerini etkileyen faktörleri açıklar. VIII. Yöneticilerin, çalışanlarının motivasyonunu ve tatminlerini sağlayacak işleri nasıl grupladığını anlatır. IX. Motivasyonun ne olduğunu ve neden yöneticilerin bunu dikkate alması gerektiğini açıklar. X.Yöneticilerin etkin ve verimli olmasını sağlayan kaynak güçleri, liderlerin ne zaman verimli ve etkin olduklarını ve liderliğin ne olduğunu anlatır. |
Ders, Yönetim ve yönetme kavramlarını tartışıp yönetim anlayışının tarihsel değişimini endüstriyel etkileri açısından incelemektedir. Etik Değerler ve Sosyal Sorumluluk kavramaları vurgulanıp, bir Karar Verici Olarak Yöneticinin üstlendiği görevler incelenmektedir. Organizasyon kültürü, Motivasyon ve Liderlik diğer kapsam başlıklarıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yöneticiler ve yönetim | |
2) | Yönetim tarihinin değerlendirilmesi | |
3) | Yönetim tarihinin Değerlendirilmesi | |
4) | Etik Değerler ve Sosyal Sorumluluk | |
5) | Küresel Çevre | |
6) | Bir Karar Verici Olarak Yönetici | |
7) | Bir planlayıcı ve strateji uzmanı olarak yönetici | |
8) | Yönetim tarihinin gözden geçirilmesi Ara Sınav | |
9) | Fonksiyonel Stratejiler: Değer Zinciri Yönetimi | |
10) | Fonksiyonel Stratejiler: Değer Zinciri Yönetimi | |
11) | Organizasyonel Yapının ve Kültürün Yönetimi | |
12) | Kontrol ve Değişim Yönetimi | |
13) | Motivasyon | |
14) | Liderlik |
Ders Notları / Kitaplar: | Gareth R. Jones and Jennifer M. George, Contemporary Management, 6th edition, McGraw- Hill, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Current issues of Financial Times, Fortune, Business Week, The Economist, Harvard Business Review, Business Strategy Review and those of local business magazines Power, Capital and Platin, as well as the business section of daily local newspapers. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 191 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma | |
2) | Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma | |
3) | Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme | |
4) | Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma | |
5) | Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme | |
6) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
7) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | |
8) | Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | |
9) | Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | |
10) | Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | |
11) | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |