ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5112 | Mühendislikte Proje Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GELİŞEN Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders lisans üstü mühendislik öğrencileri için proje yönetiminin temel kavramlarını vermek üzerine tasarlanmıştır. Ders, proje tanımı, proje bütçelemesi, zamanlama, CPM ve PERT ile planlama, kaynak tahsisi, zaman ve maliyet analizleri, izleme / bilgi sistemi ve kontrolü, kazanılan değer metodunu içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Modern proje yönetiminin temel ilkelerini kavrayabilme - Bir proje planını değerlendirebilme - Projenin aşamaları hakkında sayısal veriler toplayarak bir proje çizelgesi oluşturma - Projenin programa, bütçeye ve yönetim bakımından planına göre devam edip etmediğine karar verme - Proje yönetimi ve çizelgeleme tekniklerini pratik bir problem üzerine uygulayabilme - Bir proje yönetim yazılımı (örn. MS Projesi) kullanma yeteneği - MS Project'te baştan sona bir projeyi yönetme |
Proje yönetim standartlarına dayalı küresel bir proje planı oluşturma ilkeleri. Bir projeyi değerlendirmek ve en iyi seçimi belirlemek için maliyet, kapsam ve zaman gibi proje kısıtlamalarını kullanmak. Proje performansını en üst düzeye çıkarmak için proje hedeflerini açıkça belirlemek ve yetenekli bir proje ekibi kurmak. Süreyi ve riski azaltmak için proje bileşenlerinin analizi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | |
2) | Proje yönetiminde strateji ve proje seçimi | |
3) | Proje organizasyonu ve kültürü | |
4) | Proje tanımı | |
5) | Proje zaman ve maliyetlerinin belirlenmesi | |
6) | Risk yönetimi | |
7) | Liderlik ve proje gruplarının yönetimi | |
8) | Proje planı oluşturma | |
9) | Çizelgeleme | |
10) | Proje ağı hesaplamaları | |
11) | CPM/ PERT | |
12) | Proje süresi kısaltımları | |
13) | Sunumlar I | |
14) | Sunumlar II |
Ders Notları / Kitaplar: | Larson, E.; Gary, C. Project Management: The Managerial Process. 6th Edition, 2014, McGraw Hill. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma | |
2) | Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma | |
3) | Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme | |
4) | Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma | |
5) | Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme | |
6) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
7) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | |
8) | Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | |
9) | Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | |
10) | Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | |
11) | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |