KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5112 | Mühendislikte Proje Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GELİŞEN Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders lisans üstü mühendislik öğrencileri için proje yönetiminin temel kavramlarını vermek üzerine tasarlanmıştır. Ders, proje tanımı, proje bütçelemesi, zamanlama, CPM ve PERT ile planlama, kaynak tahsisi, zaman ve maliyet analizleri, izleme / bilgi sistemi ve kontrolü, kazanılan değer metodunu içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Modern proje yönetiminin temel ilkelerini kavrayabilme - Bir proje planını değerlendirebilme - Projenin aşamaları hakkında sayısal veriler toplayarak bir proje çizelgesi oluşturma - Projenin programa, bütçeye ve yönetim bakımından planına göre devam edip etmediğine karar verme - Proje yönetimi ve çizelgeleme tekniklerini pratik bir problem üzerine uygulayabilme - Bir proje yönetim yazılımı (örn. MS Projesi) kullanma yeteneği - MS Project'te baştan sona bir projeyi yönetme |
Proje yönetim standartlarına dayalı küresel bir proje planı oluşturma ilkeleri. Bir projeyi değerlendirmek ve en iyi seçimi belirlemek için maliyet, kapsam ve zaman gibi proje kısıtlamalarını kullanmak. Proje performansını en üst düzeye çıkarmak için proje hedeflerini açıkça belirlemek ve yetenekli bir proje ekibi kurmak. Süreyi ve riski azaltmak için proje bileşenlerinin analizi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | |
2) | Proje yönetiminde strateji ve proje seçimi | |
3) | Proje organizasyonu ve kültürü | |
4) | Proje tanımı | |
5) | Proje zaman ve maliyetlerinin belirlenmesi | |
6) | Risk yönetimi | |
7) | Liderlik ve proje gruplarının yönetimi | |
8) | Proje planı oluşturma | |
9) | Çizelgeleme | |
10) | Proje ağı hesaplamaları | |
11) | CPM/ PERT | |
12) | Proje süresi kısaltımları | |
13) | Sunumlar I | |
14) | Sunumlar II |
Ders Notları / Kitaplar: | Larson, E.; Gary, C. Project Management: The Managerial Process. 6th Edition, 2014, McGraw Hill. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |