MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5112 | Mühendislikte Proje Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GELİŞEN Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders lisans üstü mühendislik öğrencileri için proje yönetiminin temel kavramlarını vermek üzerine tasarlanmıştır. Ders, proje tanımı, proje bütçelemesi, zamanlama, CPM ve PERT ile planlama, kaynak tahsisi, zaman ve maliyet analizleri, izleme / bilgi sistemi ve kontrolü, kazanılan değer metodunu içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Modern proje yönetiminin temel ilkelerini kavrayabilme - Bir proje planını değerlendirebilme - Projenin aşamaları hakkında sayısal veriler toplayarak bir proje çizelgesi oluşturma - Projenin programa, bütçeye ve yönetim bakımından planına göre devam edip etmediğine karar verme - Proje yönetimi ve çizelgeleme tekniklerini pratik bir problem üzerine uygulayabilme - Bir proje yönetim yazılımı (örn. MS Projesi) kullanma yeteneği - MS Project'te baştan sona bir projeyi yönetme |
Proje yönetim standartlarına dayalı küresel bir proje planı oluşturma ilkeleri. Bir projeyi değerlendirmek ve en iyi seçimi belirlemek için maliyet, kapsam ve zaman gibi proje kısıtlamalarını kullanmak. Proje performansını en üst düzeye çıkarmak için proje hedeflerini açıkça belirlemek ve yetenekli bir proje ekibi kurmak. Süreyi ve riski azaltmak için proje bileşenlerinin analizi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | |
2) | Proje yönetiminde strateji ve proje seçimi | |
3) | Proje organizasyonu ve kültürü | |
4) | Proje tanımı | |
5) | Proje zaman ve maliyetlerinin belirlenmesi | |
6) | Risk yönetimi | |
7) | Liderlik ve proje gruplarının yönetimi | |
8) | Proje planı oluşturma | |
9) | Çizelgeleme | |
10) | Proje ağı hesaplamaları | |
11) | CPM/ PERT | |
12) | Proje süresi kısaltımları | |
13) | Sunumlar I | |
14) | Sunumlar II |
Ders Notları / Kitaplar: | Larson, E.; Gary, C. Project Management: The Managerial Process. 6th Edition, 2014, McGraw Hill. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç Odaklı olabilmek | |
2) | Teknik Özellikleri Yöneticilik fonksiyonları ile entegre edebilmek | |
3) | Ekonomik, Sosyal ve Çevre koşullarınıda dikkate alarak Yöneticilik becerilerini geliştirmek | |
4) | Hızlı ve Çevik karar verme sürecini başlatabilmek | |
5) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
6) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
7) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
8) | Mühendislik Yönetimi uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
9) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
11) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
12) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek |