Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANSÜSTÜ
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
|
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
INE lisans müfredatında, "MATH 3024 Olasılık ve Rassal Değişkenler" adli olasılık teorisi ve olasılık dağılımları temel kavramlarınin anlatildigi bir zorunluluktur dersi var.
INE yuksek lisans müfredatinda, "INE5110 Olasılıklı Modeller ve Uygulamalar" adlı stokastik süreçler, çeşitleri ve özellikleri ve uygulama alanları ile ilgili temel bilgilerin verildigi bir zorunlu ders vardir. Bu ders INE5110 dersini takip edecek ve stokastik modeller konusunda daha gelişmiş konulari ele alınacaktır. |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı olasılık teorisinin altında yatan matematiksel tekniklerin bilgisini iyi bilinen mühendislik ve yöneylem araştırması problemleri uygulama yoluyla geliştirmektir. Doktora düzeyindeki bu ders, Markov süreçleri, Poisson ve yenilenme süreçleri, kuyruk sistemleri, güvenilirlik teorisi, Brown hareketi ve durağan süreçler gibi gelişmiş stokastik modelleri kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel bilimleri, matematik ve endüstri mühendisliği ile ilgili alanları üst düzeyde anlamak ve uygulamak |
4 |
2) |
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olmak |
2 |
3) |
Bilgileri sistematik bir yaklaşım ile değerlendirebilmek ve kullanabilmek |
3 |
4) |
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşmak ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olmak |
1 |
5) |
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapabilmek |
|
6) |
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma; bu süreci yönetme |
|
7) |
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
|
8) |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirmek ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarmak |
|
9) |
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapmak |
|
10) |
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurmak, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. |
|
11) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek |
1 |
12) |
Etkin ve verimli yönetme becerisine sahip olmak |
|