| ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
| Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| INE5111 | Matematiksel Programlama ve Modelleme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | English |
| Dersin Türü: | Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | N.A. |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amaçları, doğrusal ve tamsayılı programlama, ağ akış problemleri ve doğrusal olmayan programlama problemlerinin modelleme tekniklerinin tanıtılması; doğrusal programlama problemlerinin çözümü için simplex algoritmasının, tamsayılı programlama problemleri için dal-sınır algortimasının ve ağ akış problemleri için bazı çözüm algoritmalarının kullanılması; önemli modelleme tekniklerinin ve çözüm algoritmalarının anlaşılması; çizge (ağ) teorisi ve uygulamaları hakkında bir öngörü elde edilmesi ve problem tiplerinin ve çözüm algoritmalarının belirlenmesidir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Büyük boyutlu problemleri LP, IP veya NLP olarak modeller. II. Doğrusal, tam sayılı ve doğrusal olmayan problem tiplerini tanır. III. Simplex ve dal-sınır gibi algoritmaları matematiksel olarak analiz eder. IV. Ağ akış problemlerini modeller ve özel tasarlanmış algoritmalarla çözer. |
| Bu ders problemlerin doğrusal programlama, karışık tamsayılı doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama ve ağ akış programlama olarak modellenmesi konusunu kapsar. Dersin ikinci kısmı ise bazı basit algoritmalar, simplex algoritması ve dal-sınır algoritması gibi, ve bazı ağ akış algoritmalarını kapsar. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Doğrusal programlama modelleri I | |
| 2) | Doğrusal programlama modelleri II | |
| 3) | Grafik çözüm yaklaşımı ve Simplex algoritmasına giriş | |
| 4) | Simplex Algoritması | |
| 5) | Tamsayılı programlama I | |
| 6) | Tamsayılı programlama modelleri II | |
| 7) | Dal-Sınır Algoritması | |
| 8) | Vize 1 | |
| 9) | Doğrusal olmayan programlama modelleri | |
| 10) | Ağ akış programlama modelleri I | |
| 11) | Ağ akış programlama modelleri II | |
| 12) | Ağ akış algoritmaları I | |
| 13) | Ağ akış algoritmaları II | |
| 14) | Vize II |
| Ders Notları / Kitaplar: | N.A. |
| Diğer Kaynaklar: | Various reference books will be available at the library. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 4 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 25 | 75 |
| Ödevler | 4 | 18 | 72 |
| Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 192 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
| 2) | Enerji Sistemleri Mühendisliği alanındaki bilgilerini uzmanlık seviyesine geliştirir. | |
| 3) | Enerji Sistemleri Mühendisliği ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
| 4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
| 5) | Enerji Sistemleri İşletim ve Teknoılojileri ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | |
| 6) | Enerji Sistemleri Mühendisliği alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | |
| 7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |