ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE5888-2 | Yüksek Lisans Tezi | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
ESE5888-1 - Yüksek Lisans Tezi |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yüksek lisans programını tamamlama aşamasında olan öğrencinin programla ilgili uygun bir araştırma konusu belirleyip, bir danışman rehberliğinde araştırmasını sürdürerek öğrenciye araştırmacı nitelik kazandırmak, analitik düşüncelerini geliştirmek, olaylara ve çevresindeki faktörlere bilimsel bakış açısıyla bakmasını ve sorunlara çözüm bulmada bilimsel yaklaşım becerilerini kazanmalarına katkı sağlamaktır.Böylece öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanması sağlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Araştırma önerisi hazırlamak 2. Yapılacak işleri bir zaman çizelgesi çerçevesinde önermek 3. Belirlenen tez konusu hakkında literatür taraması yapabilme becerisi kazanmak 4. Deney düzeneğini kurmak 5. Farklı yaklaşımların ve metodolojilerin listesini çıkarmak 6. Tez yazmanın temel konseptini kavramak 7. Tez raporu yazmak 8. Tez sonuçlarını sunma becerilerini kazanmak 9. Akademik dürüstlük ve etik kavramlarını geliştirmek 10. Yaşam boyu öğrenme sürecini benimsemek |
Akademik danışmanın gözetimi altında gerçekleştirilen araştırmalar ile araştırma ve analitik düşünce becerilerinin geliştirilmesi. Çevresel faktörlerin ve olayların analiz ve değerlendirilmesinde bilimsel yaklaşımın geliştirilmesi. Bilimsel verilere ve çalışmalara ulaşım becerisinin geliştirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çalışma konularının belirlenmesi | |
2) | Çalışma konularının belirlenmesi | |
3) | Literatür çalışması | |
4) | Literatür çalışması | |
5) | Literatür değerlendirme | |
6) | Danışman ile bireysel toplantı | |
7) | Danışman ile bireysel toplantı | |
8) | Deney düzeneğini kurmak | |
9) | Danışman ile bireysel toplantı | |
10) | Danışman ile bireysel toplantı | |
11) | Danışman ile bireysel toplantı | |
12) | Danışman ile bireysel toplantı | |
13) | Danışman ile bireysel toplantı | |
14) | Rapor teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Konu ile ilgili ulaşılabilen tüm literatür |
Diğer Kaynaklar: | references related to thesis research subject |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 150 |
Uygulama | 14 | 165 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 280 |
Rapor Teslimi | 6 | 113 |
Toplam İş Yükü | 750 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, temel bilimler ve mühendislikle ilgili diğer temel konularda yeterli seviyede teorik bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri enerji sistemleri mühendisliği alanında kullanabilmek. | |
2) | Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili problemleri, olabilecek en gelişmiş ve güncel yöntem, teknik ve ekipmanları kullanarak tanımlayabilmek, formüle edebilmek ve çözebilmek. | |
3) | Tasarım gerçekleştirebilme, benzetişim ve deney kurabilme, veri toplayabilme, verileri analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme yetisine sahip olmak. | |
4) | Bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme yetisine sahip olmak. | |
5) | Yaşam boyu öğrenmeye eğilim ve yatkınlık gösterme ve bu hususta yetkinlik sahibi olmak. | |
6) | Kendisi, meslektaşları ve işverenleri için sorumluluk alabilme ve pratikte karşılaşılabilen öngörülemeyen karmaşık problemleri tek başına veya bir grup içerisinde çözebilme yetisine sahip olmak. | |
7) | Profesyonel ve etik sorumluluk konusunda bir anlayış geliştirmek. | |
8) | Mühendislik matematiği ve mühendislik bilimleri temellerini enerji dönüşümü alanına uygulayabilme yetisi geliştirmek. | |
9) | Sürdürülebilir mühendislik çözümlerinin uygulanması konusundaki zorunluluklar hakkında anlayış geliştirmek. | |
10) | Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sıhhi ve güvenlikle ilgili etmenleri, üretilebilirliği ve sürdürülebilirliği göz önüne alarak arzu edilen niteliklere sahip bir sistem, parça veya süreç tasarımı gerçekleştirebilme yetisine sahip olmak. | |
11) | Bir tez veya proje çalışmasının her türlü (literatür tarama, yöntem geliştirme ve uygulama, sonuçları sınıflandırma ve yorumlama, vb.) aşamasını gerçekleştirebilme |