ESE5009 Yeni ve Yenilenebilir Enerji KaynaklarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ESE5009 Yeni ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURAK BARUTÇU
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, yenilenebilir enerji kaynakları ile teknolojilerinin teknik ve ekonomik yönden artan önemlerini vurgulamaktır. Bu çerçevede termodinamik, ısı transferi ve akışkanlar mekaniği temel ilkeleri üzerine, yenilenebilir enerji kaynaklarının gelişimi ve ilgili teknolojilerinin uygulamaları işlenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
i) Yenilenebilir enerji prensiplerinin anlatılması.
ii) Temel doğa yasalarının hatırlanması
iii) Solar radyasyon ve uygulamalarının bilinmesi
iv) Rüzgar enerjisi ve uygulamalarının bilinmesi
v) Hidrolik güç uygulamalarının bilinmesi
vi) Jeotermal enerji ve uygulamalarının bilinmesi
vii) Diğer yenilenebilir enerji kaynakları ve uygulamalarının bilinmesi
viii) Enerjiyi depolamanın öneminin kavranması

Dersin İçeriği

Güneş Enerjisi, Bioenerji, Küçük hidro-türbinler, Rüzgar enerjisi, Dalga Enerjisi, Jeotermal enerji, Gel-git enerjisi, Hidrojen enerjisinin üretimi, depolanması ve kullanılması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yenilenebilir enerji prensipleri -
1)
2) Termodinamik, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi temelleri -
3) Solar radyasyonun temelleri -
4) Solar radyasyon uygulamaları -
5) Rüzgar enerjisi ve uygulamaları -
6) Rüzgar enerjisi ve uygulamaları (devam) -
7) Ara Sınav I Önceki konular
8) Hidrolik enerji ve uygulamaları -
9) Jeotermal enerji ve uygulamaları -
10) Dalga - gelgit enerjisi ve uygulamaları -
11) Biyoenerji ve uygulamaları -
12) Biyoenerji ve uygulamaları (devam) -
13) Enerji depolama -
14) Ara sınav II Önceki konular
15) final sınavı hazırlık dönem boyunca öğrenilen tüm konular
16) final sınavı hazırlık dönem boyunca öğrenilen tüm konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: J. Twidell, T. Weir,” Renewable Energy Resources”,E&FN SPON, 1996.
Diğer Kaynaklar: J. Twidell, T. Weir,” Renewable Energy Resources”,E&FN SPON, 1996.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 144
Ara Sınavlar 2 4
Final 1 2
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme 4
2) Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma 4
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma 4
4) Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma 4
5) Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme 4
6) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi 2
7) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi 2
8) Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi 4
9) Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği 4
10) Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi 5
11) Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi 4