ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE5009 | Yeni ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURAK BARUTÇU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yenilenebilir enerji kaynakları ile teknolojilerinin teknik ve ekonomik yönden artan önemlerini vurgulamaktır. Bu çerçevede termodinamik, ısı transferi ve akışkanlar mekaniği temel ilkeleri üzerine, yenilenebilir enerji kaynaklarının gelişimi ve ilgili teknolojilerinin uygulamaları işlenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i) Yenilenebilir enerji prensiplerinin anlatılması. ii) Temel doğa yasalarının hatırlanması iii) Solar radyasyon ve uygulamalarının bilinmesi iv) Rüzgar enerjisi ve uygulamalarının bilinmesi v) Hidrolik güç uygulamalarının bilinmesi vi) Jeotermal enerji ve uygulamalarının bilinmesi vii) Diğer yenilenebilir enerji kaynakları ve uygulamalarının bilinmesi viii) Enerjiyi depolamanın öneminin kavranması |
Güneş Enerjisi, Bioenerji, Küçük hidro-türbinler, Rüzgar enerjisi, Dalga Enerjisi, Jeotermal enerji, Gel-git enerjisi, Hidrojen enerjisinin üretimi, depolanması ve kullanılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yenilenebilir enerji prensipleri | - |
1) | ||
2) | Termodinamik, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi temelleri | - |
3) | Solar radyasyonun temelleri | - |
4) | Solar radyasyon uygulamaları | - |
5) | Rüzgar enerjisi ve uygulamaları | - |
6) | Rüzgar enerjisi ve uygulamaları (devam) | - |
7) | Ara Sınav I | Önceki konular |
8) | Hidrolik enerji ve uygulamaları | - |
9) | Jeotermal enerji ve uygulamaları | - |
10) | Dalga - gelgit enerjisi ve uygulamaları | - |
11) | Biyoenerji ve uygulamaları | - |
12) | Biyoenerji ve uygulamaları (devam) | - |
13) | Enerji depolama | - |
14) | Ara sınav II | Önceki konular |
15) | final sınavı hazırlık | dönem boyunca öğrenilen tüm konular |
16) | final sınavı hazırlık | dönem boyunca öğrenilen tüm konular |
Ders Notları / Kitaplar: | J. Twidell, T. Weir,” Renewable Energy Resources”,E&FN SPON, 1996. |
Diğer Kaynaklar: | J. Twidell, T. Weir,” Renewable Energy Resources”,E&FN SPON, 1996. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 144 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme | 4 |
2) | Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma | 4 |
3) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma | 4 |
4) | Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma | 4 |
5) | Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme | 4 |
6) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
7) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | 2 |
8) | Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | 4 |
9) | Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | 4 |
10) | Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | 5 |
11) | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | 4 |