ESE5006 Enerji Politikaları ve PlanlamaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ESE5006 Enerji Politikaları ve Planlama Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ESER ÖKTEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere enerji planlaması ve politika analizlerinin temel kavramlarını tanıtmak, bu alanda mevcut modelleme ve analiz yöntemlerini göstermek ve enerji politikaları ile ekonomi ve çevre arasındaki çok yönlü etkileşimleri öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Enerji arz talep ve piyasa ilişkilerini bilir.
2. Enerji planlaması kavramının şirket, bölge , ülke bazında neleri içerdiğini ve planlamanın nasıl yapıldığını bilir.
3. Enerji modellemesi ve modellerin politika ve planlar açısından nasıl kullanıldığı konularında yeterli bilgiye sahiptir.
4. Sürdürülebilir enerji planlaması kavramını anlar.
5. Sürdürülebilir enerji ile çevre etkileşimlerini kavrar ve analiz edebilir.

Dersin İçeriği

Enerji planlaması ve bu konuya duyulan ihtiyaç, arz talep ve piyasa ilişkileri, enerji modelleri,modellerin yetkin ve kısıtlı yönleri,geleceğe ilişkin politika problemleri ve planlama, planlamada zaman ve ölçek boyutları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta: Enerji planlaması ve politika analizleri dersine genel bakış • Dersin planı ve beklentiler
2) 2. Hafta: Enerji planlaması nedir? • Enerji arz talep durumlarının tarihi gelişimi • Enerji Planlamasına duyulan ihtiyaç • Planlama düzeyleri • Kısa orta uzun dönem planlama • Planlama yaklaşımları
3) 3. Hafta: Temel Ekonomik Kavramlar Piyasalara ilişkin temel bilgiler: • Tüketicilerin modellenmesi • Üreticilerin modellenmesi
4) 4. Hafta: Temel Ekonomik Kavramlar Piyasalara ilişkin temel bilgiler: • Piyasa dengesi • Pareto verimlilik • Toplumsal refah
5) 5. Hafta: Enerji planlaması ve enerji maliyetleri • Yatırım ve işletme maliyetleri • Kısa ve uzun dönem
6) 6. Hafta: Enerji talebini belirleyen faktörler ve modeller: • Elektrik gaz ve petrol talep modelleri Enerji Planlamasında modellerin rolü
7) 7. Hafta Ödev 1:Enerji modelleme çalışması • Öğrencilerin Araştırma ve Ödev sunumları
8) 8. Hafta: ARA SINAV / Enerji, ekonomi , çevre modellerine genel bakış • Top - down modeller • Bottom - up modeller ---Bütünleşik modeller
9) 9. Hafta: Enerji, ekonomi , çevre modellerine genel bakış • Top - down modeller • Bottom - up modeller ---Bütünleşik modeller
10) 10. Hafta: Enerji, ekonomi , çevre modellerine genel bakış • İkame esnekliği kavramı • ETA-MACRO Modeli
11) 11. Hafta: Ödev 2. ETA-MACRO Modeli ile analizler • Öğrencilerin Araştırma ve Ödev sunumları
12) 12. Hafta: Uluslararası çevre-enerji mevzuatı ve planlama • Kyoto ve Kyoto esneklik mekanizmaları • Enerji-çevre modellemesi ve Kyoto
13) 13. Hafta: Ödev 3. Enerji-Çevre Planlaması model çalışması • Öğrencilerin Araştırma ve Ödev sunumları
14) 14. Hafta: Dersin genel tekrarı • Enerji planlaması ve politikalar • Planlama aracı olarak modeller • Modellemenin sağladığı katkılar, eksik yanları, • Planlama konusunda ileriye yönelik beklentiler,

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Yardımcı Kitap: “Fundamentals of Power System Economics”, Daniel Kirschen,
• Ders notları, makaleler ve diğer ek bilgiler, dersten sorumlu öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Diğer Kaynaklar: • Yardımcı Kitap: “Fundamentals of Power System Economics”, Daniel Kirschen,
• Ders notları, makaleler ve diğer ek bilgiler, dersten sorumlu öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 15
Sunum 3 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Sunum / Seminer 3 27
Ödevler 3 36
Ara Sınavlar 1 14
Final 1 14
Toplam İş Yükü 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme 4
2) Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma 5
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma 4
4) Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma 5
5) Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme 5
6) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi 4
7) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi 4
8) Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi 3
9) Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği 5
10) Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi 5
11) Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi 5