ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE5005 | Enerji Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET BARIŞ ÖZERDEM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Geçerli değil. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı enerji yönetimini ilgilendiren temel kavramları, ilgili teknolojilerin bu kavramlar üzerindeki rolünü davranışsal değişiklikler ve düzenleyici kurallar çerçevesinde ele almaktır. Bu çerçevede enerji talebini belirleyici faktörler, kısa ve uzun dönemde gerçekleşen fiyat ve gelir esneklikleri, enerji modellemeleri, mühendislik ekonomisi, enerji verimliliği ile tasarrufunu ilgilendiren temel ve teorik konular işlenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Enerji yönetimi temel kavramının tanımlanması 2) Türkiye’nin enerji durumunun kavranması 3) Enerji etüdü hazırlama 4) Mühendislik ekonomisi bağlamında analiz yapabilme 5) Enerji-çevre-ekonomi ilişkilerini modelleme 6) Sanayide ve binalarda enerji verimliliği analizlerini yapabilme 7) İlgili kanun ve yönetmeliklerden haberdar olma |
Enerji endüstrisinin geleceği, enerji mevzuatı, enerji maliyetleri ve tarife programları, enerji ve enerji kaynaklarının elde edilmesi, stratejik enerji planı geliştirme, enerji hesaplamaları, enerji tüketim analizi, enerji tüketimini ölçme ve değerlendirme araçları, mühendislik ekonomisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Enerji yönetiminde temel kavramlar | - |
2) | Türkiye’nin enerji durumu | - |
3) | Enerji etüdü metodolojisi | - |
4) | Mühendislik ekonomisi | - |
5) | Enerji modellemeleri | - |
6) | Enerji çevre ekonomi ilişkileri | - |
7) | Ara sınav I / Enerji tasarrufu ve talep yönetimi | Önceki konular |
8) | Enerji tasarrufu ve talep yönetimi | - |
9) | Enerji tasarrufu ve talep yönetimi uygulamaları | - |
10) | Binalardaki iklimlendirme sistemleri ve enerji verimliliği | - |
11) | Sanayide enerji verimliliği | - |
12) | Yenilenebilir enerji teknolojileri ve verimlilik | - |
13) | Ara sınav II / Enerji verimliliği ile ilgili kanun ve yönetmelikler | Önceki konular |
14) | Enerji verimliliği ile ilgili kanun ve yönetmelikler | - |
Ders Notları / Kitaplar: | B.L. Capehart, W.C. Turner,W.J.Kennedy, “Guide to Energy Management”, CRC Press, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | Frank Kreith and Yogi Goswami, "Energy Management and Conservation Handbook", CRC Press, 2008.. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma | 3 |
2) | Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma | 4 |
3) | Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme | 4 |
4) | Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma | 2 |
5) | Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme | 3 |
6) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
7) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | 2 |
8) | Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | 3 |
9) | Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | 4 |
10) | Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | 5 |
11) | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | 4 |