BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5303 | Operasyon Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MUSTAFA ÖZBAYRAK Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Üretim/işlemler yönetimi alanında, öğrencilere kazandıkları becerileri ve öğrendikleri araçları kullanarak piyasada nasıl rekabet üstünlüğü yaratabileceklerini göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Üretim stratejilerini geliştirme ve tartışma • Talebe ilişkin unsurları belirleme ve talep kestirimi • Kazandıran ürün/hizmet özelliklerini belirleme • Ürün/hizmet için gereken kaliteyi tanımlama • Farklı kapasite yönetim stratejilerini belirleme . Stokları belirleme ve yönetme • MRP ve yalın üretim gibi farklı üretim yönetim yaklaşımlarını ayırt edebilme • operasyonların çizelgelenmesi |
Üretim/işlemler yönetimi, bir işletmenin hergün karşılaştığı operasyonel işleyişe odaklanan temel bir disiplindir. Ders, üretim ve hizmet sistemlerini, teknik faktörleri, ürün kalitesini, kapasite ve verimlilik konularıyla bunlar arasındaki karşılıklı ilişkileri ele alır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Üretim/ işlemler yönetimine giriş | |
2) | Üretim/işlemler stratejisi ve rekabet edebilirlik | |
3) | talep yönetimi | |
4) | Talep kestirimi modelleri | |
5) | Ürün ve hizmet tasarımı ve güvenilirlik | |
6) | Süreç tasarımı: Öğrenme eğrisi ve etkileri | |
7) | Kalite yönetimi | |
8) | Gözden geçirme ve arasınav | |
9) | Bütünleşik planlama | |
10) | Kapasite planlama | |
11) | Envanter yönetimi | |
12) | MRP-ERP | |
13) | YAlın üretim ve tedarik zinciri yönetimi | |
14) | Dönem projesi sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | W.J. Stevenson (2012): Operations Management, 11th Ed., McGraw Hill. Bayraktar, E. (2007): Üretim ve Hizmet Süreçlerinin Yönetimi, Çağlayan Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Nahmias, S. (2009): Production and Operations Analysis, 6th Ed., McGraw-Hill. Jacobs, F.R. and Chase,R.B. (2011): Operations and Supply Chain Management, 13rd Ed., McGraw Hill. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Bilgisayar Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak | |
2) | Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |
3) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisi gerçek promlemler üzerinde uygulamak. | |
4) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | |
5) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | |
6) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
8) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
9) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
10) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
11) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak | |
12) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek | |
13) | Yeni profesyonel uygulamalar ve yetileri yorumlamak için farkındalık geliştirmek |