Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hizmet sistemleri yönetimine giriş, hizmet sistemlerinin sınıflandırılması, servis stratejisi
|
|
2) |
Hizmet tasarımı, blueprint, servis kalitesi
|
|
3) |
Hizmet sistemleri tasarımı, hizmet kalitesi yönetimi
|
|
4) |
DEA, Servis süreçlerinde iyileştirme
|
|
5) |
Hizmet birimlerinin performans ölçümü ve değerlendirilmesi
|
|
6) |
Servis sistemlerinde lokasyon kararları
|
|
7) |
ARASINAV I |
|
8) |
Servis sistemlerinde arz talep dengesi, Kazanç yönetimi
|
|
9) |
Kazanç yönetimi, rezervasyon sistemleri analizi
|
|
10) |
Havayolları ve otellerde kazanç yönetimi uygulamaları
|
|
11) |
Servis sistemleri yönetiminde nicel modeller, kapsite planlama, sıralama sistemleri
|
|
12) |
ARASINAV II |
|
13) |
Kapasite planlama ve sıralama sistemlerinde nicel modeller
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
15) |
Final sınavına hazırlık |
|
16) |
FINAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fitzsimmons, James A. and Mona J. Fitzsimmons, Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, 7th Edition, McGraw-Hill, Singapore, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Johnston, Robert and Graham Clark, Service Operations Management: Improving Service Delivery, 3rd Edition, Prentice Hall, London, 2008. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Havacılıkla ilgili problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri veya kavramları uygular |
3 |
2) |
Verileri analiz eder ve yorumlar |
5 |
3) |
Çok disiplinli ve çeşitli ekiplerde etkin bir şekilde çalışır |
5 |
4) |
Profesyonel ve etik kararlar verir |
3 |
5) |
Hem yazılı hem de sözlü iletişim becerilerini kullanarak etkili iletişim kurar |
4 |
6) |
Hayat boyu öğrenme ihtiyacını kabul eder |
5 |
7) |
Profesyonel uygulama için gerekli teknikleri, becerileri ve modern teknolojiyi kullanır |
4 |
8) |
Ulusal ve uluslararası havacılık ortamını değerlendirir |
3 |
9) |
Havacılık alanındaki çağdaş sorunları belirler ve çözmede ilgili bilgileri uygular |
3 |
10) |
İş sürdürülebilirliği bilgisini havacılık sorunlarına uygular |
3 |