Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hizmet sistemleri yönetimine giriş, hizmet sistemlerinin sınıflandırılması, servis stratejisi
|
|
2) |
Hizmet tasarımı, blueprint, servis kalitesi
|
|
3) |
Hizmet sistemleri tasarımı, hizmet kalitesi yönetimi
|
|
4) |
DEA, Servis süreçlerinde iyileştirme
|
|
5) |
Hizmet birimlerinin performans ölçümü ve değerlendirilmesi
|
|
6) |
Servis sistemlerinde lokasyon kararları
|
|
7) |
ARASINAV I |
|
8) |
Servis sistemlerinde arz talep dengesi, Kazanç yönetimi
|
|
9) |
Kazanç yönetimi, rezervasyon sistemleri analizi
|
|
10) |
Havayolları ve otellerde kazanç yönetimi uygulamaları
|
|
11) |
Servis sistemleri yönetiminde nicel modeller, kapsite planlama, sıralama sistemleri
|
|
12) |
ARASINAV II |
|
13) |
Kapasite planlama ve sıralama sistemlerinde nicel modeller
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
15) |
Final sınavına hazırlık |
|
16) |
FINAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fitzsimmons, James A. and Mona J. Fitzsimmons, Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, 7th Edition, McGraw-Hill, Singapore, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Johnston, Robert and Graham Clark, Service Operations Management: Improving Service Delivery, 3rd Edition, Prentice Hall, London, 2008. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|