FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5231 | Stratejik Yönetim | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AHMET BEŞKESE |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AHMET BEŞKESE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Stratejik yönetim alanı, uzun yıllardır organizasyonel davranışı etkilemiştir. Nakit ineği, sürdürülebilir rekabet avantajı, temel yetenekler gibi terimler, günlük iş sohbetlerinde sıkça kullanılmaktadır. Bu nedenle; yönetim danışmanlığı, borsacılık, ticaret bankacılığı ve finans gibi birçok meslekte, gerçek iş sorunları ile ilgili stratejik analiz yapabilme yeteneği, değerli bir beceri haline gelmiştir. Bu ders, durum analizi için gerekli araçları öğretmeyi ve öğrencilere stratejik düşünme yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Stratejik yönetimle ilgili temel kavramları tanımlar. II. Bir kurumun paydaşlarını tespit eder. III. Bir kurumun misyon ve vizyon ifadelerini değerlendirir. IV. İşletme üzerinde etkisi olan temel çevresel faktörleri tanımlar. V. İşletme için çevredeki fırsat ve tehditleri analiz eder. VI. İşletmenin değer zincirini belirler. VII. İşletmenin kuvvetli ve zayıf yönlerini açıklar. VIII. Rekabet stratejilerini tanımlar. IX. Kurumsal düzeydeki stratejileri tanımlar. X. Bir kurumun portföyünü; BCG, McKinsey ve Sektör Gelişim Matrisi gibi yöntemlerle değerlendirir. XI. Yönetim, üretim, bilişim sistemleri, ekonomi, muhasebe, pazarlama vb. konularda aldığı derslerde öğrenmiş olduğu kavram ve teknikleri birbirleriyle ilişkilendirir. XII. Bir stratejik yönetim vak'asını analiz eder. |
Strateji üretme süreci, dışsal ve içsel faktörlerin analizi, SWOT analizi, strateji tipleri, değer yönetimi, faaliyet planlama ve iş planlama gibi temel stratejik yönetim konuları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | - |
2) | Dönem konularına genel bir bakış | - |
3) | Çevre | Ders kitabından ilgili bölümü okumak |
4) | Stratejik kabiliyetler | Ders kitabından ilgili bölümü okumak |
5) | Stratejik amaç | Ders kitabından ilgili bölümü okumak ve iş dünyasındaki birkaç firmanın misyon ve vizyon ifadelerini analiz etmek |
6) | Rekabet stratejileri | Ders kitabından ilgili bölümü okumak |
7) | Kurumsal stratejiler ve iş çeşitlendirme | Ders kitabından ilgili bölümü okumak |
8) | Kurumsal portföyün analizi | Ders kitabından ilgili bölümü okumak |
9) | Ara sınav | |
10) | Stratejik yönetim vak'alarının analizi | |
11) | Uluslararası strateji, İnovasyon stratejileri | Ders kitabından ilgili bölümü okumak |
12) | Şirket evlilikleri, satın almalar ve iş birlikleri | Ders kitabından ilgili bölümü okumak |
13) | Stratejilerin uygulanması | Ders kitabından ilgili bölümü okumak |
14) | Vak'a analizi sunuşları |
Ders Notları / Kitaplar: | Johnson, G., Whittington, R. and Scholes, K.(2012). Fundamentals of Strategy, 2nd Edtn., Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | David, F.R. (2011). Strategic Management: Concepts, 13th Edtn., Pearson. Dess, G. G., Lumpkin, G. T., and Taylor, M. L. (2005). Strategic Management: Creating Competitive Advantage, 2nd Edtn., McGraw-Hill. Wheelen, T. L., Hunger, J. D. (2006). Strategic Management and Business Policy, 10th edtn., Pearson Prentice Hall, New Jersey, USA. Together with current issues of Financial Times, Fortune, Bloomberg Business Week, The Economist, Harvard Business Review, Business Strategy Review and those of local business magazines Infomag, ActiveFinans, and Capital, as well as the business section of daily local newspapers. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 | 507 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 135 | 2025 |
Sunum / Seminer | 1 | 33 | 33 |
Proje | 1 | 70 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 2646 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |