| BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
| Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| ENM5203 | İstatistik Veri Analizi ve Karar Alma | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | İngilizce |
| Dersin Türü: | Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ETHEM ÇANAKOĞLU |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
| Dersin Amacı: | Bu derste bilgisayar teknolojisi kullanılarak, veri inceleme amaçlı istatistiksel ve kantitatif yöntemler aktarılacaktır. Amaç, bu verileri yorumlayarak modeller oluşturmak ve bu modelleri karar verme sürecinde kullanmaktır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İstatistiksel yöntemlerle karar verme becerisi, anlamlı veri toplama, verileri inceleyip yorumlama/bilgiye çevirebilme |
| Ders içeriğinde veri toplama, veri okuma, hipotez testleri ve güven aralıkları, regresyon analizi ve ANOVA anlatılacaktır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Giriş: Veri nedir? | |
| 2) | Veri toplama | |
| 3) | Betimleyici istatistikler | |
| 4) | Güven aralıkları | |
| 5) | Hipotez testi | |
| 6) | Hipotez testi | |
| 7) | Vize | |
| 8) | Regresyon analizi | |
| 9) | Regresyon analizi | |
| 10) | ANOVA | |
| 12) | ANOVA | |
| 12) | SPSS | |
| 13) | Proje sunumları | |
| 14) | Proje sunumları |
| Ders Notları / Kitaplar: | N/A |
| Diğer Kaynaklar: | Statistics for Business: Decision Making and Analysis, Robert A. Stine, Dean Foster, Pearson, 2011, 0321123913 |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Projeler | 1 | % 35 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
| Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
| Proje | 1 | 90 | 90 |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 60 | 60 |
| Toplam İş Yükü | 303 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | İleri düzey Bilgisayar Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak | |
| 2) | Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |
| 3) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisi gerçek promlemler üzerinde uygulamak. | |
| 4) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | |
| 5) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | |
| 6) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak | |
| 7) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
| 8) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
| 9) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
| 10) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
| 11) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak | |
| 12) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek | |
| 13) | Yeni profesyonel uygulamalar ve yetileri yorumlamak için farkındalık geliştirmek |