MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM5124 Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders şirketlerin iş hedeflerine insanlar üzerinden nasıl ulaşabileceği ile ilgili niyetleri ve planlamaları tanımlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Stratejik insan kaynakları yönetimi iş performansını nasıl artırır
* Stratejik insan kaynakları yönetimini sistematik ve stratejik yönden tanımlanması
* İnsan kaynakları uygulamalarında yer alan stratejik süreçler ile ilgili bağlantıların tanımlanması
* Özel insna kaynakları konularına stratejik yönden yaklaşılması

Dersin İçeriği

Stratejik insan kaynakları yönetimi formülasyonu ve tanımlanması, stratejik insan kaynaklarında roller, entelektüel sermaye, bilgi yönetimi, insan kaynakları sayısal modelleme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan Kaynaklarının organizasyondaki stratejik rolü yok
2) Stratejik insan kaynakları yönetimi: içerik ve süreç yok
3) Stratejik insan kaynakları yönetimi stratejileri yok
4) Stratejik insan kaynakları yönetimi stratejilerinin formülasyonu ve tanımlanması yok
5) Stratejik insan kaynakları yönetimi ile iş performansının yükselmesi yok
6) Stratejik insan kaynakları yönetiminin rolleri yok
7) organizasyonel etkinliği geliştirme stratejileri yok
8) Yetenek yönetimi stratejisi yok
9) Stratejik insan kaynakları gelişimi yok
10) performans yönetimi için stratejiler yok
11) ödül stratejisi yok
12) çalışan iletişim stratejisi yok
13) İnovasyon stratejisi yok
14) özet ve final sınavı için hazırlık yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ulrich, D., W., Younger, J., Brockbank, & Ulrich,M . (2012). HR from the Outside In: Six Competencies for the Future of Human Resources. SRHM.
ISBN 978-0071802666
Diğer Kaynaklar: www.shrm.com

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Proje 12 3 36
Ödevler 11 2 22
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,