ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM5124 Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders şirketlerin iş hedeflerine insanlar üzerinden nasıl ulaşabileceği ile ilgili niyetleri ve planlamaları tanımlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Stratejik insan kaynakları yönetimi iş performansını nasıl artırır
* Stratejik insan kaynakları yönetimini sistematik ve stratejik yönden tanımlanması
* İnsan kaynakları uygulamalarında yer alan stratejik süreçler ile ilgili bağlantıların tanımlanması
* Özel insna kaynakları konularına stratejik yönden yaklaşılması

Dersin İçeriği

Stratejik insan kaynakları yönetimi formülasyonu ve tanımlanması, stratejik insan kaynaklarında roller, entelektüel sermaye, bilgi yönetimi, insan kaynakları sayısal modelleme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan Kaynaklarının organizasyondaki stratejik rolü yok
2) Stratejik insan kaynakları yönetimi: içerik ve süreç yok
3) Stratejik insan kaynakları yönetimi stratejileri yok
4) Stratejik insan kaynakları yönetimi stratejilerinin formülasyonu ve tanımlanması yok
5) Stratejik insan kaynakları yönetimi ile iş performansının yükselmesi yok
6) Stratejik insan kaynakları yönetiminin rolleri yok
7) organizasyonel etkinliği geliştirme stratejileri yok
8) Yetenek yönetimi stratejisi yok
9) Stratejik insan kaynakları gelişimi yok
10) performans yönetimi için stratejiler yok
11) ödül stratejisi yok
12) çalışan iletişim stratejisi yok
13) İnovasyon stratejisi yok
14) özet ve final sınavı için hazırlık yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ulrich, D., W., Younger, J., Brockbank, & Ulrich,M . (2012). HR from the Outside In: Six Competencies for the Future of Human Resources. SRHM.
ISBN 978-0071802666
Diğer Kaynaklar: www.shrm.com

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Proje 12 3 36
Ödevler 11 2 22
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek