| LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| ENM5124 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | İngilizce |
| Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
| Dersin Amacı: | Bu ders şirketlerin iş hedeflerine insanlar üzerinden nasıl ulaşabileceği ile ilgili niyetleri ve planlamaları tanımlar. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Stratejik insan kaynakları yönetimi iş performansını nasıl artırır * Stratejik insan kaynakları yönetimini sistematik ve stratejik yönden tanımlanması * İnsan kaynakları uygulamalarında yer alan stratejik süreçler ile ilgili bağlantıların tanımlanması * Özel insna kaynakları konularına stratejik yönden yaklaşılması |
| Stratejik insan kaynakları yönetimi formülasyonu ve tanımlanması, stratejik insan kaynaklarında roller, entelektüel sermaye, bilgi yönetimi, insan kaynakları sayısal modelleme. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | İnsan Kaynaklarının organizasyondaki stratejik rolü | yok |
| 2) | Stratejik insan kaynakları yönetimi: içerik ve süreç | yok |
| 3) | Stratejik insan kaynakları yönetimi stratejileri | yok |
| 4) | Stratejik insan kaynakları yönetimi stratejilerinin formülasyonu ve tanımlanması | yok |
| 5) | Stratejik insan kaynakları yönetimi ile iş performansının yükselmesi | yok |
| 6) | Stratejik insan kaynakları yönetiminin rolleri | yok |
| 7) | organizasyonel etkinliği geliştirme stratejileri | yok |
| 8) | Yetenek yönetimi stratejisi | yok |
| 9) | Stratejik insan kaynakları gelişimi | yok |
| 10) | performans yönetimi için stratejiler | yok |
| 11) | ödül stratejisi | yok |
| 12) | çalışan iletişim stratejisi | yok |
| 13) | İnovasyon stratejisi | yok |
| 14) | özet ve final sınavı için hazırlık | yok |
| Ders Notları / Kitaplar: | Ulrich, D., W., Younger, J., Brockbank, & Ulrich,M . (2012). HR from the Outside In: Six Competencies for the Future of Human Resources. SRHM. ISBN 978-0071802666 |
| Diğer Kaynaklar: | www.shrm.com |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 2 | % 10 |
| Projeler | 1 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
| Proje | 12 | 3 | 36 |
| Ödevler | 11 | 2 | 22 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 164 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
| 2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
| 3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
| 4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
| 5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
| 6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
| 7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
| 8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
| 9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
| 10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
| 11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |