SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP6138 | Algoritma Analizi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Önemli algoritmaların zaman ve hafıza gereksinimlerinin, en kötü, ortalama ve amortize edilmiş durumlar için detaylı analizi öğretilecektir. İlgili büyüklük gösterimleri, özyinelemeli ilişkiler gibi gösterimler sunulacaktır. Ağaçlar, hash tabloları, dengeli ağaç şemaları, öncelik kuyrukları, Fibonacci ve binom yığınları gösterilecektir. Böl ve yönet, dinamik programlama gibi paradigmalar tanıtılacaktır. Seçilen bazı gelişmiş algoritmalar incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Temel algoritma analiz tekniklerini uygulama II. Sıralama algoritmalarını uygulama ve analiz etme III. Özyinelemeli uygulamaları ve ağaç yapılarını uygulama ve analiz etme. IV. Problemleri yığın ve kuyruk yapıları ile modelleme ve analiz etme V. Çizgelerle problem çözebilme VI. Dinamik programlama yöntemlerini uygulayabilme VII. Gerektiğinde yeni algoritmalar tasarlama ve uygulama |
Fonksiyonların karmaşıklığı, sıralama algoritmaları, özyineleme, ağaçlar, yığınlar ve öncelikli kuyruklar, çizge algoritmaları, dinamik programlama, seçilmiş teknikler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Fonksiyonların büyümesi | |
3) | Temel sıralama algoritmaları | |
4) | Gelişmiş sıralama algoritmaları | |
5) | Özyineleme | |
6) | Ağaçlar 1 | |
7) | Ağaçlar 2 | |
8) | Arasınav | |
9) | Yığınlar ve öncelikli kuyruklar | |
10) | Çizge algoritmaları 1 | |
11) | Çizge algoritmaları 2 | |
12) | Dinamik Programlama | |
13) | Seçilmiş teknikler | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | "Introduction to Algorithms" Thomas H. Cormen, The MIT Press |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 72 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 4 |
1) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 5 |
1) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 4 |
1) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 4 |
2) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 4 |
2) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 4 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
2) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 5 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 5 |
3) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . | 5 |
3) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |