Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, temel tanımlar: Bilim, teknoloji, mühendislik ve yenilikçilik |
|
2) |
Bilimsel AR-GE tanımı, teorem, deney, model ve simülasyon tanımları ve örnekler. |
|
3) |
Bilimsel AR-GE tanımı, teorem, deney, model ve simülasyon tanımları ve örnekler. |
|
4) |
Biyo-medikal mühendislik alanında problem tanımı ve sağlık alanında mühendislik uygulamalarına örnekler. |
|
5) |
Mühendislikte problem tanımı ve sağlık alanında mühendislik uygulamalarına örnekler. |
|
6) |
Bilimsel proje ve protokol çeşitleri, bilimsel dergi kriterleri, makale tipleri, AR-GE tasarlama ve iş planı oluşturma. |
|
7) |
Bilimsel proje ve protokol çeşitleri, bilimsel dergi kriterleri, makale tipleri, AR-GE tasarlama ve iş planı oluşturma. |
|
8) |
Sağlık sektöründeki mühendislik araştırma alanları |
|
9) |
Bir konuda yayınlanmış literatürün özetlenmesi |
|
10) |
Bir konuda yayınlanmış literatürün özetlenmesi |
|
11) |
Bir bilimsel araştırma çalışmasında hata ölçütlerinin tanımlanması |
|
12) |
Yazılım ve donanım çalışmalarında elde edilen sonuçların tartışılması ve yorumlanması |
|
13) |
Sözlü sunumlar |
|
14) |
Özet ve değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve bilgisayar bilimlerinin (programlama, veri yapıları, benzetim) ileri düzeyde kavramlarını anlamak. |
3 |
2) |
Mühendislik uygulamarı için gerekli teknikleri, becerileri ve mühendislik araçlarını (yazılım dahil) ileri düzeyde kullanma yetisi kazanmak. |
3 |
3) |
İleri düzeyde deney tasarlama ve yürütme ve verileri çözümleme ve değerlendirme yeteneği edinmek. |
5 |
4) |
Karmaşık sistem ve süreçlerin bileşenlerini, isterleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek. |
|
5) |
Biyomedikal problemlere çözüm getirmek amacıyla ürün (cihaz, alet, sistem ve süreç) geliştirebilmek için gerekli becerileri edinmek. |
2 |
6) |
Bilgi ve görüşlerini, yazılı, sözlü ve görsel araçlarla etkin olarak aktarabilmek. |
5 |
7) |
Bireysel sorumluluk alabilmek ve farklı disiplinlerden kişilerle ekip olarak çalışabilmek. |
5 |
8) |
Çağımızın ihtiyaç ve sorunlarını tanımak, mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal etkilerini değerlendirebilmek. |
5 |
9) |
Mesleki etik ve sorumlulukları kavramak. |
5 |
10) |
Yaşam boyu eğitim ihtiyacını tanımak ve bu eğitime katılma yönelimine sahip olmak. |
5 |