Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürekli-zaman ve ayrık-zaman sinyallerin tanımları. |
|
2) |
Süreklizaman sinyallaerinde Fourier analizleri |
|
3) |
Ayrık-zamanlı sinyallerde Fourier analizleri |
|
4) |
laplace dönüşümü ve özellikleri. |
|
5) |
Z-dönüşümü ve özellikleri |
|
6) |
Zaman düzleminde sürekli-zaman sistemlerinin fark denklemleri ile sunulması |
|
7) |
Frekans düzleminde sürekli-zaman sinyallerinin Fourier ve Laplace dönüşümleri. |
|
8) |
Sürekli-zaman sistemlerinde temel giriş sinyalleri |
|
9) |
Zaman düzleminde ayrık-zaman sistemlerinin fark denklemleri ile tanımlanması |
|
10) |
Frekans düzleminde ayrık-zamanlı sistemlerin Fourier ve Z-dönüşümleri |
|
11) |
Ayrık-zamanlı sistemlerin özel giriş sinyallerine ürettiği çıkışlar. |
|
12) |
Örneklenmiş veri sistemleri |
|
13) |
Sistemler-arası bağlantılar. |
|
14) |
Geri-besleme sistemleri |
|
15) |
özet. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |