Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürekli-zaman ve ayrık-zaman sinyallerin tanımları. |
|
2) |
Süreklizaman sinyallaerinde Fourier analizleri |
|
3) |
Ayrık-zamanlı sinyallerde Fourier analizleri |
|
4) |
laplace dönüşümü ve özellikleri. |
|
5) |
Z-dönüşümü ve özellikleri |
|
6) |
Zaman düzleminde sürekli-zaman sistemlerinin fark denklemleri ile sunulması |
|
7) |
Frekans düzleminde sürekli-zaman sinyallerinin Fourier ve Laplace dönüşümleri. |
|
8) |
Sürekli-zaman sistemlerinde temel giriş sinyalleri |
|
9) |
Zaman düzleminde ayrık-zaman sistemlerinin fark denklemleri ile tanımlanması |
|
10) |
Frekans düzleminde ayrık-zamanlı sistemlerin Fourier ve Z-dönüşümleri |
|
11) |
Ayrık-zamanlı sistemlerin özel giriş sinyallerine ürettiği çıkışlar. |
|
12) |
Örneklenmiş veri sistemleri |
|
13) |
Sistemler-arası bağlantılar. |
|
14) |
Geri-besleme sistemleri |
|
15) |
özet. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|