MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5501 | Mimarlık'ta Tektonik Çalışmalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMİNE ÖZEN EYÜCE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Sadece bir yapım süreci ve sonuç ürün olmayan Mimarlığın, düşünceden somut ürüne aktarılması sürecinde nasıl biçimlendiğini, biçimlendirmenin ardında yatan 'idea' ların tasarıma etkilerini öğrenciye aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mimaride tektonik kavramının etimolojik kökenlerini tanımlar II. Mimaride düşünsel değişimlerin mimari sonuç ürünü nasıl etkilediğini açıklayabilir, III. Mimarlık tarihinde biçimsel kırılmaların ardında yatan gerekçeleri tektonik kavramı açısından değerlendirebilir, IV. Çağdaş mimari uygulamaları tektonik kuramları ile kritik edebilir |
Tektonik Kavramı; Etimolojik kökenleri; Mimarlık kuramları ve Tektonik kavramı; Mimarlık Tarihinden Seçilmiş Örnekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mimarlık Disiplininde Tektonik Çalışmalarına Giriş | |
2) | Tektonik kavramının etimolojik kökenleri | |
3) | Tektonik konusunun felsefi kökenleri | |
4) | Mimarlık Disiplininde Tektonik çalışmalarının kökenleri | |
5) | Tektonik Mimarlık konusunda çalışmalar | |
6) | Bilimsel gelişmeler ve tektonik kavramının mimaride önem kazanması | |
7) | Tektonik Şiirsellik | |
8) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar : Violet-Le Duc; H.B. Berlage | |
9) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar : Gotfried Semper; Frank Llyod Wright | |
10) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar :August Perret | |
11) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar: Carlo Scarpa and adoration of Joint | |
12) | Çağdaş tektonik mimarlık uygulamaları | |
13) | Çağdaş tektonik mimarlık uygulamaları | |
14) | Tekrar: Tektonik tarihine bir bakış |
Ders Notları / Kitaplar: | -Framton,Kenneth (1996) Studies in Tectonic Culture, MIT Press, -Reiser+Umemoto (2005) Atlas of Novel Tectonics, Princeton Architectural Press, New York |
Diğer Kaynaklar: | Will be given when necessary. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 20 | 240 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 288 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 4 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 4 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 3 |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | 4 |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 2 |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 5 |