Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mortalite tabloları, çok başlı sigorta için tablo değerlendirmeleri. |
|
2) |
Ölüm ve yaşam fonksiyonlarının bir rastlantı değişkeni olarak modellenmesi. Birden fazla hayatın ölüm olasılıklarının ve ilgili momentlerinin hesaplanması. |
|
3) |
Yararların ve primlerin peşin değerinin tek başlı ürünler için hesaplanması. |
|
4) |
Yararların ve primlerin peşin değerinin çok başlı ürünler için hesaplanması. |
|
5) |
Hayata bağlı ve ölüme bağlı farklı ürünlerin incelenmesi.Yıllık gelir poliçeleri ve unit-link poliçeleri. |
|
6) |
Emeklilik sonrası gelir ürünleri, alternatif ürünler. |
|
7) |
Rezerv hesapları, iptaller, kar hesapları. |
|
8) |
Geleneksel olmayan ürünler için rezerv ve kar hesapları. |
|
9) |
Harcama modelleri, brüt primler, ve brüt prim rezervleri. |
|
10) |
Birden fazla kayıp unsuru taşıyan tablolar. Markov zincir modelleri. |
|
11) |
Çoklu kayıp tabloları ile peşin değer hesapları. |
|
12) |
Diğer tüketici yararları. |
|
13) |
Emeklilik planlarına giriş. Sosyal güvenlik ve işveren destekli planlar. |
|
14) |
Emeklilik planları devam. Bireysel emeklilik planları. |
|
15) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Life Insurance Mathematics, Gerber H.U. Springer, Zürich, 1997
2. Actuarial Mathematics For Life Contingent Risks, Dickson D.C. M.,Hardy M. R., Waters H.R., Cambridge Univ. Press.2009.
3. Actuarial Mathematics. Bowers N.L., Gerber H.U., Hıckman J.C., Jones D.A. ve Nesbıtt,C. J., SOA 1997.
4., "Modern Actuarial Theory and Practice",Booth P. 1997, Chapman & Hall, /CRC
|
Diğer Kaynaklar: |
Journal articles and working papers.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
2 |
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
2 |
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
3 |
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
2 |
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
1 |
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
2 |
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|