MÜZİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL6010 | Siyaset Teorisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GAYE İLHAN DEMİRYOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrenciyi siyasi teorinin geçmişi ve bugününe ilişkin gerekli bilgiyle donatmak ve siyasi teorinin evriminin hangi süreçlerden geçerek gerçekleştiğini aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci politik kurumların ve davranışların hareket tarzını anlamaya yönelik bilimsel, sosyal ve felsefi hususlara hakim hale gelecektir. Buna ek olarak öğrenci birincil ve ikincil kaynakları kullanarak çeşitli fikir sistemlerini sistematik olarak analiz etmeyi öğreneektir. Buna bağlı olarak öğrenci politik süreçleri değerlendirmeye, anlamaya ve dahil olmaya daha hazır hale gelecektir. |
Ders metodolojik bireyciliğin kolektif karar alma süreçlerine uygulanması esasına dayalıdır. Oy verenlerin ,bürokratların ve seçilmiş politikacıların davranışı incelenecek, ve grup teorisi, anayasa teorisi ve hükümetlerin boyutunu ve büyüklüğünü sınırlayan ekonomik sebeplere özel önem verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Bağlam dahilinde siyasi düşünce | |
2) | Eski Çağ'da ve Orta Çağ'da Politik Düşünce | |
3) | Modern Siyasi Düşünce | |
4) | Siyaset: Sosyal Bilim ve İdeoloji | |
5) | Klasik Liberalizm ve Muhafazakarlık | |
6) | Anarşizm ve Marksizm | |
7) | Politik Ekonomi: Bireyci Perspektifler | |
8) | Politik Ekonomi: Toplulukçu Perspektifler | |
9) | İlerlemeci Liberalizm | |
10) | Solculuk Biçimleri | |
11) | Çağdaş Toplumsal Hareketler | |
12) | Muhafazakarlık Biçimleri | |
13) | Sunumlar ve Tartışma | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Bastiat, Frederic. The Law Minogue, Kenneth. Politics: A Very Short Introduction [M] Schall, James V. AStudent's Guide to Liberal Learning Schumaker, Paul, et al. Great Ideas/Grand Schemes Budziszewski, J. "Politics of Virtues, Government of Knaves" Hayek, Friedrich. The Road to Serfdom [abridged] Hughes, Jonathan. "Regulatory Legerdemain" Kirk, Russell. "The Idea of Conservatism," from The Conservative Mind. "Three Types of Imagination," from "Introduction" to Irving Babbitt, • Literature and the American College Kuehnelt-Leddihn, Erik von. Leftism Revisited, Introduction, chs. 1-4. Locke, John. Second Treatise on Civil Government (excerpts) Lieber, Francis. "The Ancient and Modern Teacher of Politics," from Miscellaneous Writings Mitchell, William C., and Randy T. Simmons. "Political Pursuit of Private Gain: Coercive Redistribution" Portland Declaration Rahe, Paul. "Don Corleone, Multiculturalist" Rushdoony, Rousas John. Politics of Guilt and Pity, ch. 11:6 Samson, Steven Alan. "Models of Historical Interpretation," Contra Mundum Sumner, William Graham. "What Social Classes Owe Each Other." |
Diğer Kaynaklar: | Bronner, Stephen Eric. Twentieth Century Political Theory: A Reader Curtis, Michael, ed. The Nature of Politics Panichas, George A., ed. Modern Age: The First Twenty-Five Years Rothbard, Murray N. For a New Liberty: The Libertarian Manifesto Rushdoony, Rousas John. The One and the Many. Politics of Guilt and Pity Schumaker, Paul, et al. Ideological Voices: An Anthology Sorokin, Pitirim. The Crisis of Our Age Vasquez, John A. Classics of International Relations |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 25 |
Sunum | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 74 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | |
2) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
3) | Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. | |
4) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
5) | Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. | |
6) | Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. | |
7) | Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma | |
8) | Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. | |
9) | Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. | |
10) | Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |