Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZDEMİRKIRAN
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
yok |
Dersin Amacı: |
Bu derste liberalizm, muhafazakarlık, sosyalizm, anarşizm, milliyetçilik, faşizm, feminizm gibi başlıca siyasi teoriler ve ideolojiler ele alınır. Locke'tan Marx'a, Burke'ten Bakunin'e önemli düşünürlerin eserleri ışığında bu ideolojiler arasındaki farklara dikkat çekilir. Yine bu ideolojilerin arasındaki ilişkiler ve bağlantılar da keşfedilmeye çalışılır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) |
Modernite ve İdeoloji |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
3) |
İdeoloji ve Modernite |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
4) |
Liberalizm: Gelişmesi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
5) |
Liberalizm: Klasik Liberalizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
6) |
Liberalizm: Modern/Sosyal Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) |
Muhafazakarlık: Klasik Muhafazakarlık |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) |
Muhafazakarlık: Modern Muhafazakarlık |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
9) |
Sosyalizm: Marksizm |
Akademik Kitaplar ve ilgili makaleler |
10) |
Sosyalizm: Demokratik Sosyalizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
11) |
Milliyetçilik/Faşizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
12) |
Milliyetçilik/Faşizm |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) |
Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
14) |
Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |