REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL6002 Çağdaş Siyasi İdeolojiler Güz 3 0 3 9
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZDEMİRKIRAN
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu derste liberalizm, muhafazakarlık, sosyalizm, anarşizm, milliyetçilik, faşizm, feminizm gibi başlıca siyasi teoriler ve ideolojiler ele alınır. Locke'tan Marx'a, Burke'ten Bakunin'e önemli düşünürlerin eserleri ışığında bu ideolojiler arasındaki farklara dikkat çekilir. Yine bu ideolojilerin arasındaki ilişkiler ve bağlantılar da keşfedilmeye çalışılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders katılımcıları temel politik teorilerin gelişimine aşina hale getirmeyi amaçlar ve iki tane başlıca amacı vardır:
1. temel politik teorileri, ideolojileri ve politik düşünürleri tanıtmak.
2. devlet, toplum ve siyaset ile ilgili varsayımları ve kavrayışları anlamalarına yardımcı olmak.

Dersin İçeriği

Ders, modernitenin ve modern ideolojilerin ayrıntılı analizini ve incelenmesini içerir. Bunu da modern zamanlarda bu ideolojilerin gelişiminde izlediği yolu anlamak ve yaşadıkları ayrışmaları kavramak amacıyla gerçekleştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
2) Modernite ve İdeoloji Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
3) İdeoloji ve Modernite Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
4) Liberalizm: Gelişmesi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
5) Liberalizm: Klasik Liberalizm Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
6) Liberalizm: Modern/Sosyal Demokrasi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
7) Muhafazakarlık: Klasik Muhafazakarlık Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
8) Muhafazakarlık: Modern Muhafazakarlık Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
9) Sosyalizm: Marksizm Akademik Kitaplar ve ilgili makaleler
10) Sosyalizm: Demokratik Sosyalizm Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
11) Milliyetçilik/Faşizm Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
12) Milliyetçilik/Faşizm Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
13) Demokrasi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
14) Demokrasi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Andrew Heywood, Political Ideologies, 3rd edition

Terence Ball and Richard Dagger, Political Ideologies and the Democratic Ideal, 3rd edition
Diğer Kaynaklar: various other journal articles to be handed out

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 1 1 1
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2