Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZDEMİRKIRAN
Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
yok |
Dersin Amacı: |
Bu derste liberalizm, muhafazakarlık, sosyalizm, anarşizm, milliyetçilik, faşizm, feminizm gibi başlıca siyasi teoriler ve ideolojiler ele alınır. Locke'tan Marx'a, Burke'ten Bakunin'e önemli düşünürlerin eserleri ışığında bu ideolojiler arasındaki farklara dikkat çekilir. Yine bu ideolojilerin arasındaki ilişkiler ve bağlantılar da keşfedilmeye çalışılır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) |
Modernite ve İdeoloji |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
3) |
İdeoloji ve Modernite |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
4) |
Liberalizm: Gelişmesi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
5) |
Liberalizm: Klasik Liberalizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
6) |
Liberalizm: Modern/Sosyal Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) |
Muhafazakarlık: Klasik Muhafazakarlık |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) |
Muhafazakarlık: Modern Muhafazakarlık |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
9) |
Sosyalizm: Marksizm |
Akademik Kitaplar ve ilgili makaleler |
10) |
Sosyalizm: Demokratik Sosyalizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
11) |
Milliyetçilik/Faşizm |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
12) |
Milliyetçilik/Faşizm |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) |
Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
14) |
Demokrasi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
1 |
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
1 |
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
1 |
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
1 |
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
1 |
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
1 |
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
1 |
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
1 |
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
1 |
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
1 |
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
1 |
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
1 |