REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL6001 İleri Araştırma Yöntemleri Bahar 3 0 3 9
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YILMAZ ESMER
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Ders, bilimsel araştırmanın tarafsızlığına ve problemliliğine ilişkin sorulara cevap verme amacı taşımaktadır. Bu soruların altında yatan konular ve varsayımları anlamak da dersin amaçlarından birisidir.
Dersin ikinci amacı kalitatif araştırmaların üzerine inşa edildiği temel varsayımları ve değerleri incelemek, ve bunların "nasıl" olduğu sorusuna cevap aramaktır.
Dersin üçüncü ve en önemli amacı ise öğrencinin kendi çalışmasında bu araştırma bilgisini nasıl kullanacağına yönelik, ve bu esnada araştırmanın etik, epistemolojik, ontolojik ve metodolojik yönlerini kavramaya, eleştirel düşünceyi geliştirmeye ve araştırma becerisini arttırmaya yönelik bir çalışma yapmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
. bir okumayı kavramsallaştırmak, gözlem yapmak, röportaj yapmak, analiz ve metinselleştirmeyi de içerecek şekilde etnografik çalışmalarla ilgili farkındalık kazanmak.
. (Araştırmacı olarak) yaptıklarımızın ya da yapmadıklarımızın bilgisine sahip olmak.
. Eleştirel düşünce becerilerini geliştirmek. Sınıf tartışmalarında, sınıf-içi ödevlerde, grup çalışmalarında ve final kağıdında bunu pek çok bakış açısını ve perspektifi değerlendirerek yapabilmek.
. Dersin konularını kendi araştırmasına uygulayabilmek. Bunu da sınıf tartışmalarına katılarak ve sınıf içi çalışmalarında uygulamak,
becerilerini kazanır.

Dersin İçeriği

Son yirmi senede, kalitatif araştırmanın karmaşıklığı ve sorunları üzerine yeni teoriler ortaya çıktı. Bu teoriler ışığında, araştırmanın değerlerden bağımsız, nötr bir süreç olmadığı, daha ziyade, araştırma metodolojisi gittikçe incelenen, temsil ve meşruiyet açısından sorgulanan bir alan haline geldiği görülmüştür. Bu krizin sebebi nedir? Bu gelişmelerin kalitatif araştırma için ve araştırmayı yapan kişi için ortaya çıkardığı sonuçlar nelerdir?

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sorgulamaya Giriş Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
2) Ölçümleme ve soyut kavramlar Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
3) Ölçümleme ve soyut kavramlar Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
4) Gözlem ve Örneklem Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
5) Gözlem ve Örneklem Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
6) Gözlem ve Örneklem Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
7) Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
8) Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
9) Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
10) Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
11) Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
12) Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
13) Dersin gözden geçirilmesi Akademik makaleler ve ilgili kitaplar
14) Dersin gözden geçirilmesi Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Van Maanen, John. 1899. Tales of the Field: On Writing Ethnography. Chicago: University of Chicago Press.
Becker, Howard. 1998. Tricks of the Trade. How to Think About Your Research While Doing It. Chicago: University of Chicago Press.
Diğer Kaynaklar: Mark M. Lanier (Editor), Catherine A. Ford (Editor), Jonathan C. Reid (Editor). 2013, Advanced Research Methods for the Social Sciences. San Diego: Cognella Academic Publishing

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 5 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Rapor Teslimi 1 1
Final 1 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2