PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5888-2 | Tez | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
PIH5888-1 - Tez |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrenciler tez çalışmalarını tamamlayacaklardır. Birincil ve ikincil araştırmalarını gerçekleştirerek, literatür taraması sonucu ortaya çıkardıkları hipotezleri test ederek ve sonuçları yorumlayarak tez çalışmalarını sonlandıracaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tez çalışması için gerekli olan ikincil araştırmayı ve literatür taramasını bitirebilmek. 2. Tez çalışması için gerekli olan nicel ya da nitel birincil araştırma yöntemlerini kullanarak hipotezleri test edebilmek. 3. Tez çalışması sonucunda ortaya çıkan bulguları ve verileri detaylı analiz edebilmek. 4. Tez çalışması sonucunda ortaya çıkan sonuçları literatür kapsamında yorumlayabilmek. |
Bu derste öğrenciler ikincil araştırmalarını ve literatürlerini tamamlar, birincil araştırmalarını, veri girişlerini ve analizlerini gerçekleştirir, sonuçları yorumlar ve tezlerini sonlandırırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez Önerisi ve araştırma | |
2) | Güncel veri taraması | |
3) | Veri toplama | |
4) | Tez yazım kuralları | |
5) | Tezin yazımı | |
6) | Tezin düzenlenmesi | |
7) | Danışman görüşmesi | |
8) | Tezin kısımları | |
9) | Danışman görüşmesi | |
10) | Danışman görüşmesi | |
11) | Tezin incelenmesi | |
12) | Danışman görüşmesi | |
13) | Danışman görüşmesi | |
13) | Danışman görüşmesi | |
14) | Tezin çoğaltılması ve bitirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Kaynaklar öğrencinin araştırmasına göre farklılık göstermektedir. Sources depend on topic of researcher. |
Diğer Kaynaklar: | Konu ile ilgili makaleler Articles regarding topic of researcher. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Arazi Çalışması | 4 | 100 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 555 |
Sunum / Seminer | 3 | 90 |
Toplam İş Yükü | 745 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. | 3 |
2) | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. | 4 |
3) | İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. | 4 |
4) | Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. | 2 |
5) | Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. | 3 |
6) | Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. | 3 |
7) | İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. | 3 |
8) | Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. | 5 |
9) | Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. | 4 |
10) | Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. | 5 |