PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5888-2 Tez Bahar 0 0 0 30

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: PIH5888-1 - Tez
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrenciler tez çalışmalarını tamamlayacaklardır. Birincil ve ikincil araştırmalarını gerçekleştirerek, literatür taraması sonucu ortaya çıkardıkları hipotezleri test ederek ve sonuçları yorumlayarak tez çalışmalarını sonlandıracaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tez çalışması için gerekli olan ikincil araştırmayı ve literatür taramasını bitirebilmek.
2. Tez çalışması için gerekli olan nicel ya da nitel birincil araştırma yöntemlerini kullanarak hipotezleri test edebilmek.
3. Tez çalışması sonucunda ortaya çıkan bulguları ve verileri detaylı analiz edebilmek.
4. Tez çalışması sonucunda ortaya çıkan sonuçları literatür kapsamında yorumlayabilmek.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler ikincil araştırmalarını ve literatürlerini tamamlar, birincil araştırmalarını, veri girişlerini ve analizlerini gerçekleştirir, sonuçları yorumlar ve tezlerini sonlandırırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tez Önerisi ve araştırma
2) Güncel veri taraması
3) Veri toplama
4) Tez yazım kuralları
5) Tezin yazımı
6) Tezin düzenlenmesi
7) Danışman görüşmesi
8) Tezin kısımları
9) Danışman görüşmesi
10) Danışman görüşmesi
11) Tezin incelenmesi
12) Danışman görüşmesi
13) Danışman görüşmesi
13) Danışman görüşmesi
14) Tezin çoğaltılması ve bitirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynaklar öğrencinin araştırmasına göre farklılık göstermektedir.

Sources depend on topic of researcher.
Diğer Kaynaklar: Konu ile ilgili makaleler

Articles regarding topic of researcher.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Juri 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Arazi Çalışması 4 100
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 555
Sunum / Seminer 3 90
Toplam İş Yükü 745

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. 3
2) Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. 4
3) İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. 4
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. 2
5) Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. 3
6) Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. 3
7) İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. 3
8) Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. 5
9) Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. 4
10) Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. 5