PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5888-1 | Tez | Güz | 0 | 0 | 0 | 20 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tez araştırması dersinin amacı, öğrencilerin akademik araştırma yeteneklerini arttırmaktır. Öğrenciler kendi seçtikleri ve akademik danışmanlarının onayladığı çalışma konularıyla ilgili ön araştırmalarını yapacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tez konularını belirlemek için ikincil araştırma yapabilmek. 2. Tez konuları ile ilgili literatür taraması içeriğini belirlemek. 3. Tez konuları ile ilgili temel araştırma sorularını ortaya koymak. |
Araştırma yapacak olan öğrenci, bir araştırmaya başlamadan önce tez önerisi hazırlamalıdır. Hazırlanacak bu öneri ile araştırmacı neleri, nasıl ve hangi olanakları kullanarak ne kadar sürede gerçekleştirebileceğini ortaya koyacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez süreci hakkında bilgilendirme | |
2) | Konu seçimi yapılması | |
3) | Konu seçiminin yapılması | |
4) | Konunun sınırlılıklarının belirlenmesi | |
5) | Konuya ilişkin literatür taramasına başlanması | |
6) | Geçici içerik ve planın oluşturulması | |
7) | Planlanmış kaynakların okunması ve notların alınması | |
8) | Danışman görüşmesi | |
9) | Konu ile ilgili araştırma sorularının/hipotezlerin belirlenmesi | |
10) | Araştırma modelinin belirlenmesi | |
11) | Yazma aşaması | |
12) | Danışman görüşmesi | |
13) | Tez önerisi ve sunuş hazırlığı | |
14) | Sunum hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kaynaklar öğrencinin araştırmasına göre farklılık göstermektedir. Sources depend on the topic of researcher. |
Diğer Kaynaklar: | Konu ile ilgili makaleler öğrencinin araştırmasına göre şekillenmektedir. Articles regarding topic of researcher. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 2 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 210 |
Sunum / Seminer | 7 | 58 |
Rapor Teslimi | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü | 298 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. | 3 |
2) | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. | 4 |
3) | İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. | 4 |
4) | Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. | 2 |
5) | Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. | 3 |
6) | Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. | 3 |
7) | İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. | 3 |
8) | Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. | 5 |
9) | Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. | 4 |
10) | Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. | 5 |