PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 10 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
PIH5888-1 - Tez |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencileri giriş düzeyinde genel teorik bakış açısıyla ve iletişim ve halkla ilişkiler alanındaki araştırmacıların kullandıkları ilgili teorilerle tanıştırmayı hedeflemektedir. Okumalar, öğrenci odaklı tartışmalar, sunumlar, egzersizler ve hocanın ders anlatımıyla öğrenciler, halkla ilişkilerde teorinin iletişim fenomenini anlamaya nasıl yardımcı olduğuna ilişkin sağlam bir bakış açısı kazanacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İletişim teorisinin tarihini ve gelişimini anlamak 2. Çeşitli iletişim kuramlarının temel kavramlarını tartışmak 3. Teorik ilkeleri "gerçek yaşamdaki" olaylara, etkileşimlere ve mesajlara uyarlamak 4. Ders malzemesini uyarlamayı öğrenmek (düşünmeyi, problem çözmeyi,karar vermeyi geliştirmek ve araştırmayı ilerletmek) 5. Halkla ilişkiler alanındaki teorileri eleştirel bi bakış açısıyla yorumlamak. |
Bu derste öğrenciler geçmişten günümüze iletişim ve özellikle halkla ilişkiler alanında etkili olmuş başlıca teori, okul ve yaklaşımları analiz edeceklerdir. Bu sayede kitle iletişimi başta olmak üzere günümüz iletişimini tüm yönleriyle yorumlayabilme becerisi geliştireceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Ders planının üzerinde durulması,iletişim kavramına giriş | |
2) | İletişimin tanımlanması.İletişim teorisinin kökenleri. Kitle iletişim kuramına giriş. Kitlesel medyanın yükselişi. | |
3) | Kitle iletişim kuramının hakim/dominant paradigması. | |
4) | Eleştirel Teoriler; Frankfurt Okulu, Gramsci & Hegemony, Althusser & "devletin ideolojik aygıtları". | |
5) | Chicago Okulu | |
6) | Kültürel Çalışmalar. İngiliz Kültürel Okulu. Kitle iletişimi popüler kültür karşılaştırması | |
7) | İngiliz Kültürel Okulu ve Önemi | |
8) | Yapısalcılık & Göstergebilim; Ferdinand de Saussure, Roland Barthes | |
9) | Kullanımlar ve doyumlar kuramı. 1. ödev teslimi | |
10) | Gündem oluşturma kuramı, sessizlik sarmalı | |
11) | İletişim teknolojisi determinizmi; Innis & McLuhan | |
12) | Eleştirel politik ekonomi | |
13) | Yeni medya & bilgi toplumu | |
14) | Genel değerlendirme. 2. ödev teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Public Relations: Critical Debates and Contemporary Practice, J. L'etang & M. Pieczka, Routledge, 2006. Communication Theories, John R. Baldwin, Stephen D. Perry, Mary Anne Moffitt, Pearson, 2004. Şermin Tekinalp ve Ruhdan Uzun, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Derin Yayınları, 2004. Communication Studies: The Essential Resource, Andrew Beck, Peter Bennett ve Peter Wall, Routledge, 2004. İletişim Modelleri, Denis Mcquail ve Sven Windahl, İmge Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future (Wadsworth Series in Mass Communication and Journalism), Stanley J. Baran, Dennis K. Davis, 2011. İletişim Kuramları:Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, Werner J. Severin, James W. Tankard, Wr., Çev.:Doç.Dr.Ali Atıf Bir, Araş.Gr.N.Serdar Sever, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1994. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 170 |
Ödevler | 3 | 15 |
Rapor Teslimi | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü | 257 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. | 3 |
2) | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. | 3 |
3) | İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. | 4 |
4) | Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. | 2 |
5) | Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. | 3 |
6) | Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. | 4 |
7) | İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. | 4 |
8) | Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. | 3 |
9) | Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. | 5 |
10) | Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. | 4 |