PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5887 Seminer Güz 0 0 0 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: PIH5888-1 - Tez
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri giriş düzeyinde genel teorik bakış açısıyla ve iletişim ve halkla ilişkiler alanındaki araştırmacıların kullandıkları ilgili teorilerle tanıştırmayı hedeflemektedir. Okumalar, öğrenci odaklı tartışmalar, sunumlar, egzersizler ve hocanın ders anlatımıyla öğrenciler, halkla ilişkilerde teorinin iletişim fenomenini anlamaya nasıl yardımcı olduğuna ilişkin sağlam bir bakış açısı kazanacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İletişim teorisinin tarihini ve gelişimini anlamak
2. Çeşitli iletişim kuramlarının temel kavramlarını tartışmak
3. Teorik ilkeleri "gerçek yaşamdaki" olaylara, etkileşimlere ve mesajlara uyarlamak
4. Ders malzemesini uyarlamayı öğrenmek (düşünmeyi, problem çözmeyi,karar vermeyi geliştirmek ve araştırmayı ilerletmek)
5. Halkla ilişkiler alanındaki teorileri eleştirel bi bakış açısıyla yorumlamak.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler geçmişten günümüze iletişim ve özellikle halkla ilişkiler alanında etkili olmuş başlıca teori, okul ve yaklaşımları analiz edeceklerdir. Bu sayede kitle iletişimi başta olmak üzere günümüz iletişimini tüm yönleriyle yorumlayabilme becerisi geliştireceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Ders planının üzerinde durulması,iletişim kavramına giriş
2) İletişimin tanımlanması.İletişim teorisinin kökenleri. Kitle iletişim kuramına giriş. Kitlesel medyanın yükselişi.
3) Kitle iletişim kuramının hakim/dominant paradigması.
4) Eleştirel Teoriler; Frankfurt Okulu, Gramsci & Hegemony, Althusser & "devletin ideolojik aygıtları".
5) Chicago Okulu
6) Kültürel Çalışmalar. İngiliz Kültürel Okulu. Kitle iletişimi popüler kültür karşılaştırması
7) İngiliz Kültürel Okulu ve Önemi
8) Yapısalcılık & Göstergebilim; Ferdinand de Saussure, Roland Barthes
9) Kullanımlar ve doyumlar kuramı. 1. ödev teslimi
10) Gündem oluşturma kuramı, sessizlik sarmalı
11) İletişim teknolojisi determinizmi; Innis & McLuhan
12) Eleştirel politik ekonomi
13) Yeni medya & bilgi toplumu
14) Genel değerlendirme. 2. ödev teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Public Relations: Critical Debates and Contemporary Practice, J. L'etang & M. Pieczka, Routledge, 2006.

Communication Theories, John R. Baldwin, Stephen D. Perry, Mary Anne Moffitt, Pearson, 2004.

Şermin Tekinalp ve Ruhdan Uzun, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Derin Yayınları, 2004.

Communication Studies: The Essential Resource, Andrew Beck, Peter Bennett ve Peter Wall, Routledge, 2004.

İletişim Modelleri, Denis Mcquail ve Sven Windahl, İmge Kitabevi.
Diğer Kaynaklar: Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future (Wadsworth Series in Mass Communication and Journalism), Stanley J. Baran, Dennis K. Davis, 2011.

İletişim Kuramları:Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, Werner J. Severin, James W. Tankard, Wr., Çev.:Doç.Dr.Ali Atıf Bir, Araş.Gr.N.Serdar Sever, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1994.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 170
Ödevler 3 15
Rapor Teslimi 6 30
Toplam İş Yükü 257

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. 3
2) Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. 3
3) İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. 4
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. 2
5) Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. 3
6) Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. 4
7) İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. 4
8) Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. 3
9) Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. 5
10) Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. 4