Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Mantığın Tanımı, Akıl İlkeleri ve Mantığın Mahiyeti |
Ders notları |
3) |
Mantığın Konusu, Gayesi, Önemi ve Faydaları |
Ders notları |
4) |
Mantığın Tarihçesi |
Ders notları |
5) |
Kavram, Çeşitleri ve Delâletleri, Kavramlar Arası İlişkiler |
Ders notları |
6) |
Beş Tümel ve Kategoriler |
Ders notları |
7) |
Tanımda Ortaya Çıkan Hatalar, Tanımlanamazlar, Bölme ve Sınıflandırma |
Ders notları |
8) |
Tanımda Ortaya Çıkan Hatalar, Tanımlanamazlar, Bölme ve Sınıflandırma |
Ders notları |
9) |
Önerme ve Çeşitleri |
Ders notları |
10) |
Modal Önermeler, Önermelerde Dağıtıcılık ve Önermeler Arası İlişkiler |
Ders notları |
11) |
Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, Yüklemli Kıyaslar |
Ders notları |
12) |
Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, Yüklemli Kıyaslar |
Ders notları |
13) |
Bitişik ve Ayrık Şartlı Kıyaslar, Bileşik Kıyaslar, Düzensiz Kıyaslar |
Ders notları |
14) |
Tümevarım ve Analoji, Beş Sanat |
Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek |
1 |
2) |
Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak |
1 |
3) |
İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak |
1 |
4) |
Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme |
1 |
5) |
Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek |
1 |
6) |
Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak |
1 |
7) |
Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek |
1 |
8) |
Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek |
1 |
9) |
Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi |
1 |