Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction to Strategy |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, First 15 pages |
2) |
Three Steps of Strategic Management |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. Pages16-21 |
3) |
Competitive Intelligence and Self Evaluation |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 22-31 |
4) |
Analysis of External Environment |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 22-31
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 32-33
|
5) |
Strategic Future and Scenarios |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları,2011, Pages 34-37 |
6) |
Direction and Objectives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 39-43 |
7) |
Strategic Alternatives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 44-53 |
8) |
Preparing Roadmaps from Strategic Alternatives |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 56-63 |
9) |
Business Plan and Feasibility |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 64-65 |
10) |
Apllication of Strategy |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 68-69 |
11) |
Strategic Preparation |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 70-71 ve 82-95 sayfalar |
12) |
Action and Problem Solving |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 72-77 |
13) |
Evaluation of the Results |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 78-79 |
14) |
Concluding Remarks & General Review of Roadmaps |
|
15) |
Final Exam |
|
16) |
Final Exam |
|
Course Notes / Textbooks: |
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.
T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011. |
References: |
T. Çiftçi vd. Yeni İş Geliştirme, İSO Yayınları, 2004.
T. Çiftçi, Üç Adımda Stratejik Yönetim, İSO Yayınları, 2010.
A. Sungur vd. Sanayide Özdeğerlendirme, İSO Yayınları, 2011.
U. Tiryakioğlu vd. Yeni Ürün ve Tesis Yatırımlarında Fizibilite, İSO Yayınları, 2011.
M.Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2000.
P.Schwarts, The Art of Long View, Doubleday Currency 1996.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To be able to evaluate and apply the knowledge gained from theoretical and practical courses related to the field professionally |
|
2) |
To be able to use terminology specific to the health field effectively |
|
3) |
To know the legislation regarding his/her duties, rights and responsibilities and to act in accordance with professional ethical rules |
|
4) |
To be able to use information and communication technologies on issues related to his/her field and effectively convey his/her professional knowledge through written, verbal and non-verbal communication |
|
5) |
To be able to follow information in his/her field using a foreign language at a basic level |
|
6) |
To be able to apply changing techniques and use new tools and devices depending on developing technology |
|
7) |
To be able to update his/her knowledge, skills and competencies related to his/her field with the awareness of lifelong learning and improve himself/herself personally and professionally |
|
8) |
To have knowledge of basic vision devices such as glasses, contact lenses and low vision devices (telescopic products, etc.) |
|
9) |
To be able to select, sell and prepare basic vision devices according to the prescription and ensure their adaptation to the user |
|
10) |
To be able to measure the diopter of prescription glasses and contact lenses and make the necessary adjustments for their fitting |
|