MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1809 Stratejik Yol Haritası ve Yenilikçilik Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, çağdaş stratejik yönetim ve yolharitası kavramlarını tanıtmayı amaçlar. “Strateji, Stratejik Yönetim ve YolHaritası nedir, nasıl hazırlanır ve uygulanır?” benzeri sorular yardımıyla öğrencilerin Stratejik Yolharitası konusunda bilgi sahibi olmasını hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
•Strateji, Stratejik Yönetim ve Yolharitası konularında bilgi sahibi olmak;
•Stratejik Yönetim adımlarını tanımak;
•Stratejik düşünme biçimleri becerileri edinmek;
•Stratejik Yolharitası hazırlamak ve sunum yapabilmek için gerekli kimi becerilere sahip olmak;
•Stratejik Yolharitasının yaşamsal önemini anlamak ve bu konuda yeterlik kazanmak.

Dersin İçeriği

Strateji, Stratejik Yönetim ve Stratejik Yolharitaları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejiye Giriş T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, ilk 15 sayfa
2) Stratejik Yönetimin Üç Adımı T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011 16-21 sayfalar
3) Stratejik İstihbarat ve Özdeğerlendirme T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 22-31 sayfalar
4) Dış Ortam Analizi T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 32-33 sayfalar
5) Stratejik Gelecek ve Senaryolar T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları,2011, 34-37 sayfalar
6) İstikamet ve Hedef Belirleme T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 39-43 sayfalar
7) Stratejik Seçenekler T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 44-53 sayfalar
8) Stratejik Seçeneklerden Yol Haritaları Hazırlamak T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 56-63 sayfalar
9) İşPlanı ve Yapılabilirlik (Fizibilite) T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 68-69 sayfalar
10) Eyleme Geçiş (İcraat) T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 68-69 sayfalar
11) Stratejik Hazırlık T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, Pages 70-71 and 82-95
12) Eylem ve Sorun Çözme T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 72-77 sayfalar
13) Eylem Sonuçların Değerlendirilmesi T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011, 78-79 sayfalar
14) Stratejik Yolharitalarının İrdelenmesi
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.

T. Çiftçi, Stratejik Yönetim Cep Kitabı, İSO Yayınları, 2011.
Diğer Kaynaklar: T. Çiftçi vd. Yeni İş Geliştirme, İSO Yayınları, 2004.

T. Çiftçi, Üç Adımda Stratejik Yönetim, İSO Yayınları, 2010.

A. Sungur vd. Sanayide Özdeğerlendirme, İSO Yayınları, 2011.

U. Tiryakioğlu vd. Yeni Ürün ve Tesis Yatırımlarında Fizibilite, İSO Yayınları, 2011.

M.Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2000.

P.Schwarts, The Art of Long View, Doubleday Currency 1996.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, 3