LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1807 | Siyaset Felsefesi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Siyaset kavramı ve olgusu; toplumsal ilişikler düzeni içinde siyasetin anlamı ve Antikçağdan günümüze siyaset görüşleri incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci •Siyaset kavramını anlamış ve yaşadığı ilişkiler içinde yerini kavramış olur. •Siyaset konusunda veriler toplayıp yorumlayabilir. •İçinde bulunduğu toplumdaki siyaset ilişkilerini yorumlayıp eleştirebilir. •Yorumlarını uzman olan ya da olmayan kişilerle paylaşıp yeni görüşler geliştirebilir. |
Güncel siyasal sorunlar Siyaset Felsefesi nedir? |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş- Genel Değerlendirme. | |
2) | Siyaset Felsefesi Nedir ? | Ders Notları |
3) | Siyasetin temel sorunları / temel kavramları | Ders Notları |
4) | “Politea”, Demokrasi, Diğer Yönetimler | Ders Notları |
5) | Yönetim, İktidar, Hak, Meşruiyet Tartışmaları | Ders Notları |
6) | Otorite nedir? ? Kaynakları | Ders Notları |
7) | Tanrı - Doğa ? Birey .Otorite / İktidar | Ders Notları |
8) | Ulus Devletlere Geciş / Rönesans: Ütopyalar . | Ders Notları |
9) | Machiavelli'den Hobbes'a: Machiavelli Kimdir ve Politika Kuramındaki yeri nedir? | Ders Notları |
10) | Özgürlük tartışmaları I , | Ders Notları |
11) | Özgürlük tarışmaları II, | Ders Notları |
12) | Özgürlük tartışmaları III , | Ders Notları |
13) | Özgürlük Nedir? | Ders Notları |
14) | Kamusallık tartışmaları, Sivil toplum, Başkalarıyla Yaşam | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Platon, Devlet, Yasalar, Aristoteles, Politika, Brian Redhead(Ed.), Siyasal Düşüncenin Temelleri. M.Tunçay(Ed.), Siyasal Düşünceler Tarihi. Leo Strauss, Politika Felsefesi Nedir? (Paradigma, 2000) Hans Helmuth Gander, Dünya Politika ve Otorite Soruu, Doğumunun Yüzüncü Yılında Hannah Arendt, (Yay. haz. Sanem Yazıcıoğlu, Yapı Kredi yay.,2009) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 91 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |