Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Varlık sorununa dair tarihsel bir art alan oluşturma |
Kaynak Kitaplar |
2) |
Varlık, bilim ve bilgi ilişkisini anlama |
Kaynak Kitaplar |
3) |
Tanrı, varlık, metafizik, teoloji, töz, arke, görünüş gibi temel kavramları açıklamak |
Kaynak Kitaplar |
4) |
Varlık problemini sınıflama ve tarihsel açıdan dönemlere görre açıklamak |
Kaynak Kitaplar |
5) |
Varlık problemini sınıflama ve tarihsel açıdan dönemlere görre açıklamak |
Kaynak Kitaplar |
6) |
İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış: Ashari, Ibn Sina |
Kaynak Kitaplar |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış: Gazali, İbn Rüşd, İbn Arabi |
Kaynak Kitaplar |
9) |
Modern felsefede varlık kavramının çözümlenmesi: Descartes, Spinoza, Berkeley, Kant |
Kaynak Kitaplar |
10) |
Çağdaş felsefede varlık problemi: Hegel |
Kaynak Kitaplar |
11) |
Çağdaş felsefede varlık problemi: Heidegger |
Kaynak Kitaplar |
12) |
Çağdaş felsefede varlık problemiWhitehead |
Kaynak Kitaplar |
13) |
Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Sartre ve Kierkegaard |
Kaynak Kitaplar |
14) |
Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Ahmet Avni Konuk
Zamansallık ve zaman kavramının analizi üzerine. |
Kaynak Kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
4 |