FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1804 | İslam Felsefesi | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencinin klasik İslam felsefesinin önemli düşünürlerini tanıması ve alanla ilgili önemli tartışla alanlarına vukufiyetinin sağlanması amaçlanmaktadır. İlgili konular olarak, Akıl ve vahiy ilişkisi (insan aklı hakikate vahyin yardımı olmadan ulaşabilir mi sorusunun cevabı aranır); Tanrı’nın varlığı; yaratma, Evrenin ezeli ve ebedi olması meselesi, sebeplilik (causality), mucizeler, insan tabiatı ve bilgisi; ahlaki sorumluluğun doğası ve ideal siyasal sistemin yapısı ele alınır. Ele alınacak filozoflardan bazıları ise Kindi, Razi, Farabi, İbn Sina, Gazzali, İbn Bacce, İbn Tufeyl ve İbn Rüşttür. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-İslam felsefe geleneğinin geniş anlamıyla kavranarak farklı perspektiflerle zenginleştirilmesi. Bunun için temel felsefe metinlerinin okunması, felsefi düşüncenin tarihsel bağlamı içinde ele alınmasının sağlanması ve modern İslam düşünce geleneği ile bağlantılandırılması. 2-İslam felsefe okullarının anahtar kavramları ve ana prensiplerini yakından tanır 3-Klasik İslam felsefesindeki büyük düşünürlerin ve klasik metinlerin bilgisini edinir, mezkur metinleri okuyarak onları yorumlama kabiliyetini geliştirir. |
Bu derse öğrcnciye klasik İslam felsefesinin ana düşünürlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Ayrıca İslam düşüncesinin ana konuları ve tartışma alanlarına da bir giriş yapılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş: İslam felsefesinin anlamı tanımlanmaya çalışılacak | |
2) | İslam felsefesi ve kelamının İslami ve İslam dışı kaynakları ele alınacak | |
3) | İlk tartışmalar ve kelam ekolleri arasındaki ayrışmalar | |
4) | Sistematik felsefenin başlaması: Kindi ve Meşşai okul | |
5) | Farabi: ontolojiden siyaset felsefesine | |
6) | İbn Sina: Varlfık probleminden Tanrının Varlığı meselesine | |
7) | İbn Sina’nın din felsefesi | |
8) | Gazzali’nin Felsefe Eleştirisi:Tehafüt | |
9) | İbn Haldun ve Tarih Felsefesi | |
10) | Endülüs Felsefesi ve Batıda Felsefenin Ortaya çıkışı | |
11) | İbn Rüşd ve Akıl-Vahiy ilişkisi | |
12) | Mistisizm olarak Felsefe: İbn Arabi ve Molla Sadra | |
13) | Osmanlıda Tasavvuf: Mevlana ve Yunus Emre | |
14) | Genel değerlendirme | |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1- M.M. Sharif, A History of Muslim Philosophy, Pakistan Philosophical Congress, (İslam Felsefesi Tarihi) İnsan Yayınları. 2 Cilt. 2- Macit Fahri, İslam Felsefesi Tarihi, Nehir Yayınları. 2001, İstanbul 3- Mamut Kaya, İslam Filozoflarından Felsefe Metinleri, Klasik Yayınları, 2008, İst 4- Kindi, Felsefi Risaleler, Klasik Yayınları, 2007, İstanbul 5- Farabi, İdeal Devlet (El-Medinetü’l-fadila), çev: Ahmet Arslan, Divan Kitap Yayınları. 2009 6- İslam Düşüncesi Tarihi, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir. 2010 7- H. Corbin (with S.H. Nasr and O. Yahya), History of Islamic Philosophy, (London, 1993). 8- Arnaldez, Roger, Averroes: A Rationalist in Islam (Notre Dame: University of Notre Dame Press, 2000). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Seminer | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | |
2) | Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. | |
3) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. | |
4) | Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. | |
5) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
6) | Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. | |
7) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. | 3 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | |
9) | Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | |
10) | Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | |
11) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |