GEP1804 İslam FelsefesiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1804 İslam Felsefesi Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı geçmişten günümüze İslam düşüncesinin temel konularının ele alınması, doğru bir İslam anlayışı için inanç, düşünce ve kabullerimizin sorgulanması, doğru bildiğimiz yanlışların düzeltilmesi, İslam düşünürlerinin felsefeye ve bilime katkılarının öğrenilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1. İslam inancı hakkında doğru bilinen yanlışları öğrenirler
2. İslam inancının felsefe ile ilişkisini öğrenirler
3. Antik Yunan düşüncesinin, İslam felsefesine etkileri hakkında bilgi edinirler
4. İslam felsefesinin temel konuları hakkında bilgi sahibi olurlar
5. İslam inancının evrensel ilkelerini öğrenirler
6. İslam bilim tarihi ve Müslümanların bilime katkılarını öğrenirler
7. İslam düşüncesinin Batı düşüncesine etkilerini öğrenirler
8. İslam, insan ve ahlak ilişkisi hakkında bilgi edinirler


Dersin İçeriği

İslam’a Giriş, Felsefeye Giriş, Antik Yunan Felsefesi, İslam Felsefesi, Din-Bilim İlişkisi, İslam Bilim Tarihi ve Müslümanların Bilime Katkıları, İslam Ahlak İlişkisi konularıyla öğrenciler düşünce dünyası ve tarihiyle bir farkındalık kazanırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GENEL BİLGİLENDİRME Konu anlatımı
2) İSLAM NEDİR? NE DEĞİLDİR? Konu anlatımı
3) İSLAM NEDİR? NE DEĞİLDİR? Konu Anlatım
4) FELSEFE NEDİR? NE DEĞİLDİR? Konu Anlatım
5) FELSEFE NEDİR? NE DEĞİLDİR? Konu Anlatımı
6) İbn Sina: Varlfık probleminden Tanrının Varlığı meselesine
6) ANTİK YUNAN FELSEFESİ Konu Anlatım
7) İSLAM FELSEFESİNE GİRİŞ Konu Anlatım
8) İSLAM FELSEFESİNE GİRİŞ Ara Sınav
9) İSLAM BİLİM TARİHİ Konu Anlatım
10) İSLAM BİLİM TARİHİ Konu Anlatım
10) İSLAM BİLİM TARİHİ Konu Anlatım
11) İSLAM DÜŞÜNCESİNİN BATI DÜŞÜNCESİNE ETKİLERİ Konu Anlatım
12) MÜSLÜMANLARIN BİLİME VE FELSEFEYE KATKILARI Konu Anlatım
13) İSLAM, İNSAN VE AHLAK İLİŞKİSİ Konu Anlatım
14) FİNAL SINAVI ÖNCESİ GENEL HATLARI İLE KONULARIN TEKRARI Konu Anlatım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Anthony Kenny, Batı Felsefesinin Yeni Tarihi, (4. Cild), Küre Yayınları
Etienne Gilson, Ortaçağ’da Felsefe, Kabalcı Yayınevi
Mahmut Kaya, İslam Filozoflarından Felsefe Metinleri, Klasik Yayınları
(London, 1993).
8- Arnaldez, Roger, Averroes: A Rationalist in Islam (Notre Dame: University of Notre Dame Press, 2000).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 3 3
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3