LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1804 | İslam Felsefesi | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı geçmişten günümüze İslam düşüncesinin temel konularının ele alınması, doğru bir İslam anlayışı için inanç, düşünce ve kabullerimizin sorgulanması, doğru bildiğimiz yanlışların düzeltilmesi, İslam düşünürlerinin felsefeye ve bilime katkılarının öğrenilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. İslam inancı hakkında doğru bilinen yanlışları öğrenirler 2. İslam inancının felsefe ile ilişkisini öğrenirler 3. Antik Yunan düşüncesinin, İslam felsefesine etkileri hakkında bilgi edinirler 4. İslam felsefesinin temel konuları hakkında bilgi sahibi olurlar 5. İslam inancının evrensel ilkelerini öğrenirler 6. İslam bilim tarihi ve Müslümanların bilime katkılarını öğrenirler 7. İslam düşüncesinin Batı düşüncesine etkilerini öğrenirler 8. İslam, insan ve ahlak ilişkisi hakkında bilgi edinirler |
İslam’a Giriş, Felsefeye Giriş, Antik Yunan Felsefesi, İslam Felsefesi, Din-Bilim İlişkisi, İslam Bilim Tarihi ve Müslümanların Bilime Katkıları, İslam Ahlak İlişkisi konularıyla öğrenciler düşünce dünyası ve tarihiyle bir farkındalık kazanırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GENEL BİLGİLENDİRME Konu anlatımı | |
2) | İSLAM NEDİR? NE DEĞİLDİR? Konu anlatımı | |
3) | İSLAM NEDİR? NE DEĞİLDİR? Konu Anlatım | |
4) | FELSEFE NEDİR? NE DEĞİLDİR? Konu Anlatım | |
5) | FELSEFE NEDİR? NE DEĞİLDİR? Konu Anlatımı | |
6) | İbn Sina: Varlfık probleminden Tanrının Varlığı meselesine | |
6) | ANTİK YUNAN FELSEFESİ Konu Anlatım | |
7) | İSLAM FELSEFESİNE GİRİŞ Konu Anlatım | |
8) | İSLAM FELSEFESİNE GİRİŞ Ara Sınav | |
9) | İSLAM BİLİM TARİHİ Konu Anlatım | |
10) | İSLAM BİLİM TARİHİ Konu Anlatım | |
10) | İSLAM BİLİM TARİHİ Konu Anlatım | |
11) | İSLAM DÜŞÜNCESİNİN BATI DÜŞÜNCESİNE ETKİLERİ Konu Anlatım | |
12) | MÜSLÜMANLARIN BİLİME VE FELSEFEYE KATKILARI Konu Anlatım | |
13) | İSLAM, İNSAN VE AHLAK İLİŞKİSİ Konu Anlatım | |
14) | FİNAL SINAVI ÖNCESİ GENEL HATLARI İLE KONULARIN TEKRARI Konu Anlatım |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Anthony Kenny, Batı Felsefesinin Yeni Tarihi, (4. Cild), Küre Yayınları Etienne Gilson, Ortaçağ’da Felsefe, Kabalcı Yayınevi Mahmut Kaya, İslam Filozoflarından Felsefe Metinleri, Klasik Yayınları (London, 1993). 8- Arnaldez, Roger, Averroes: A Rationalist in Islam (Notre Dame: University of Notre Dame Press, 2000). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |