LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1802 Estetik ve Felsefe Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı estetik alanında incelemeler yapmak ve genel sanat kavramlarına sanat eleştirisi perspektifi ile tarihsel açıdan genel bir bakış vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
1. Güzel ve Sanat hakkındaki felsefi bakış açılarını tartışacak
2. Estetik ve Sanata dair terminolojiye hâkim olacak
3. Güzel ve Sanat fenomenlerini açıklığa kavuşturan temel felsefi kavramları öğrenecek
4. Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşlerini öğrenip aktarabilecek
5. Sanata Felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilecek
6. Çeşitli sanat görüşleri arasındaki farklılıklarla başa çıkabilme olanaklarını görecek
7. Sanatla ve sanat eserleriyle ilgili güncel tartışmaları kavrayacak

Dersin İçeriği

Sanat eserlerinin nesnel varlığı ve öznel sanat algısı, güzellik ve sonsuzluk, sanat ve doğa, sanat dallarının anlam ve yorum sorunları, varılacak bir hedef olarak sanat vb. konular ele alınacaktır. Platon, Aristoteles, Kant ve Hegel gibi filozofların sanat ve güzel ile ilgili düşüncelerinin yanında çağdaş estetiğin paradigmaları sanat eserlerinin eleştirel incelenmesi pratiği ile tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi Sergi Tartışmaları
3) Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi Sergi Tartışmaları
4) Sanat Eleştirisinde Öznelci ve Nesnelci Yaklaşımlar Ders Notları
5) Sanat Tarihinde Normatif Epistemoloji Ders Notları
6) Sanat Tarihinde Spekülatif Epistemoloji Ders Notları
7) Estetikte Heterenomie ve Autonomie Ders Notları
8) Antik Yunan’da Felsefenin Gelişimi ve Sanat Düşüncesi: Pythagoras, Herakleitos. Ders Notları
9) Platon Felsefesi ve Sanat Ders Notları
10) Aristoteles Felsefesi ve Sanat Ders Notları
11) İlkçağ'dan Yeniçağ'a Estetik: Aristoksenos, Baumgarten Ders Notları
12) Kant Felsefesi ve Sanat Ders Notları
13) Hegel Felsefesi ve Sanat Ders Notları
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Yok
Diğer Kaynaklar: Afşar Timuçin, Estetik, Bulut Yayınları, 2008.
Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları, Asa Kitabevi, 2000.
İoanna Kuçuradi, Sanata Felsefeyle Bakmak, Şiir-Tiyatro Yayınları, Ankara, 1979.
Hegel, Estetik. Güzel Sanat Üzerine Dersler.
Hegel, Mantık Bilimi.
Hegel, Tinin Fenomenolojisi.
Kant, Saf Aklın Eleştirisi.
Kant, Yargı Gücünün Eleştirisi.
Aristoteles, Poetica.
Aristoteles, Politika.
Platon, Şölen.
Platon, Devlet.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 3 1 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak