DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1801 | 20. yy. Düşünce Tarihi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı 20. yüzyıl düşüncesine tarihsel perspektiften bir giriş yapmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenci: 20. yüzyıl düşüncesini tanımlayabilecektir. 20. yüzyıl düşüncesinin tarihsel dinamiklerini anlayacaktır. 20. yüzyıl düşüncesinin ana prensiplerini tanımlayabilecektir. Farklı düşünce sistemleri içinde açık görüşlü olabilecektir. Kompleks problemlere çözumler üreterek başkaları ile iletişim içinde olabilecektir. |
• 20. yüzyıl düşüncesinin evrimi • Tarihin ve ideolojinin yükselişi • Otoriteye yönelik saldırılar (sekülerleşme ve bireysellik) • Paralel gerçeklikler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konulara giriş | yok |
2) | Başlangıçlar: Max Plank ve Quantum, Paris'te Picasso, Nietzsche, Veblen, Spencer. | Dersin kitabı |
3) | Einstein, Rutherford, Russell ve Whitehead, Savaşın entelektüel sonuçları, Wittgenstein. | Dersin kitabı |
4) | Spengler, Barışın ekonomik sonuçları, ilerleme fikri, Whig tarih yazımı | dersin kitabı |
5) | Fiziğin altın çağı, Freud ve Batı, Jung ve Modern İnsan | dersin kitabı |
6) | Benjamin, Keynes, Türkiyedeki Alman Akademisyenler, | dersin kitabı |
7) | Sartre, Merleu-Ponty, Camus, Beckett, Hannah Arendt | dersin kitabı |
8) | Wittgenstein, Skinner Chomsky'e karşı, Hayek, Martin Luther King. | dersin kitabı |
9) | Aya iniş, Braudel ve Annales Okulu, Pulsarlar | dersin kitabı |
10) | Petrol krizi, Kapitalizmin Çelişkileri, Genetik Çalışmaları | dersin kitabı |
11) | AIDS, Susan Sontag, Lyotard, Rorty. | dersin kitabı |
12) | Toni Morrison, Salman Rushdie, Edward Said, Kültürel Savaşlar | Dersin Kitabı |
13) | Değerlendirme | dersin Kitabı |
14) | Final Sınavı | Dersin Kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | Peter Watson, The Modern Mind, An Intellectual History of the 20th century (Perrenial, 2002) |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 1 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |