ANESTEZİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1607 Etik Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı bazı temel kavramları ve bunların eleştirel ve felsefi düşünmeyi sağlamak için öğrencileri etik tartışmaları ile tanıştırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci etiği kavramları, soruları ve sorunları bakımından ayırt edebilecektir.
Öğrenci etiği, onun diğer felsefe disiplinleriyle olan farklarını göstererek analiz edebilecektir
Öğrenci etiğin temel sorunlarını felsefi düzlemde değerlendirebilecektir.
Öğrenci etiğin sorunlarını çağına uyarlayabilecektir.
Öğrenci etik tarihi ve etik ilişkisini kavrayabilecektir.

Dersin İçeriği

Etiğin temel kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak; ahlak felsefesinin tarihini öğretmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırma I Plato, Aristotle Ders notları
3) Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırma II Thomas Hobbes, Jean Jacques Rousseau. Ders notları
4) Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırmaIII Immanuel Kant, Karl Marx and Friedrich Engels, Charles Darwin, Friedrich Nietzsche, Sigmund Freud Ders notları
5) Aklın Rolü I David Hume, Immanuel Kant, G.W.F.Hegel, Ders notları
6) Aklın Rolü II Ludwig Wittgenstein, Jean-Paul Sartre, Thomas Nagel Ders notları
7) Son İyi: M.K. Gandhi,, Aldous Huxley, Albert Camus Ders notları
8) Doğal Hukuk, Doğal Haklar: Kuram- Thomas Aquinas John Locke, Robert Nozick, Ders notları
9) Doğal Hukuk, Doğal Haklar: Eleştiri- Blaise Pascal, Jeremy Bentham, John Stuart Mill, Ders notları
10) Film Gösterimi ve Tartışma- Ders notları
11) Sonuçculuk- Jeremy Bentham, Henry Sidgwick, Ders notları
12) Sonuçculuk Ders notları
13) Film Gösterimi ve Tartışma- Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Oxford Readers: Ethics, ed. by Peter Singer, Oxford University Press, 1994 They can also benefit from the available Turkish translations of the texts
Diğer Kaynaklar: A.Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2. Baskı, 2007.
Immanuel Kant, Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi (çev.: İ. Kuçuradi), TFK Yayınları, Ankara, 1995.
İoanna Kuçuradi, Etik, TFK Yayınları, Ankara, 1996
Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998.
Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 2000.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 1
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme 1
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme 1
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 1
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme 1
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme 1
7) Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme 1
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme 1
9) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme 1
10) Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme 1
11) Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme 1
12) Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme 1
13) Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme 1