İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1605 | Popüler Kültür | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere günümüz popüler kültürünü daha iyi anlayıp yorumlayabilmek için temel kültürel altyapıyı kazandırmayı hedefler. Derste, sanat tarihinin başat noktaları üzerinde özetle durulacak ve ardından günümüz görsel kültürüne ve güncel sanatsal etkinliklerine odaklanılacaktır. Teorik altyapı, 15. Uluslararası İstanbul Bienali ve benzeri kültür-sanat gezileriyle desteklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Popüler kültürün tanımı hakkında bilgi edinmiş, 2. Modernizm, post-modernizm, kültür, popüler kültür, imge, kitsch gibi kavramları ve bu kavramları kullanarak yorum yapmayı öğrenmiş, 3. Batı kültür tarihinin gelişimini gözlemlemiş, 4. Bakma ve görme eylemleri arasında farka odaklanarak görsel okur-yazarlık ve yorumlama becerileri kazanmış, 5. Günlük hayatımızın parçası haline gelmiş kimi tema ve karakterlerin kökeni hakkında bilgi sahibi olmuş, 6. 15. Uluslararası İstanbul Bienali ve Sakıp Sabancı Müzesi, Ai Weiwei sergisi gibi farklı sergi ve etkinliklere katılımla hem kent hayatının ve popüler kültürün ayrılmaz bir parçası olan sanata dair daha fazla bilgi sahibi olmuş hem de bu etkinliklerde yorumlama becerilerini geliştirmiş, 7. Çevrelerine ve kente karşı yeni bakış açıları geliştirmeyi öğrenmiş olacaklardır. |
* Popüler kültürün tanımı, anlamı. * Batı kültür tarihinin kısa bir tarihçesi ve günümüz kültürünü nasıl etkilediği. * Basılı yayın, televizyon, sinema ve plastik sanatların popüler kültürü nasıl şekillendirdiği. Filmler ve televizyon programlarından örnekler. * Sanat tarihinin önemli eserleri ve akımlarının üzerinde durarak özet bilgiler elde etmek. *Dijital kültür, çizgi roman, anime, manga kültürleri ve bilgisayar oyunlarının popüler kültürle ilişkisi. * Günümüz sanat dünyasına dair bilgiler ve sergi gezileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve giriş. | |
2) | - Kültür ve popüler kültür kavramlarının açıklanması. Geçmişten günümüze Batı kültür tarihi özeti. | |
3) | Modernizm, post-modernizm, imge, kitsch gibi kavramların açıklanması. Bakmak ve görmek arasındaki fark. | |
4) | Gazete, dergi ve televizyonun popüler kültürü yönlendirişi ve medyadaki görsel imgelerin üzerimizde bıraktıkları etkiler. Örnek televizyon programlarından bölümler izleyerek 80’ler, 90’lar ve günümüzün TV. programlarını ve dizileri ve üslup farkları. | |
5) | Kültür emperyalizmi kavramına giriş. Amerikan kültürünün tüm dünyaya hakim oluşunu giyimden sinemaya, yeme içmeden müziğe uzanan farklı örnekler üzerinden incelemek. | |
6) | Türkiye’de farklı dönemlerde kültürleriyle etkili olmuş yabancı ülkeler. Sırasıyla Alman, Amerika ve Arap etkileri (arabesk kültür). | |
7) | Çizgi roman, manga ve anime kültürleri. Süper kahraman kavramı, cos-play, bilgisayar oyunları. -Ara sınav | |
8) | 2017 yılı 15. Uluslararası İstanbul Bienali gezisi: İstanbul’un en önemli sanat etkinliği olan bienalin sergi mekanlarından birini birlikte gezip eserler üzerine konuşma. Diğer dönemlerde gündemde olan önemli sergi ve sanat olayları hakkında konuşulacaktır. | |
9) | 20. yüzyıl sanat tarihinin kısa özeti. Farklı sanat akımlarının incelenmesi. Pop-art sanatçısı Andy Warhol’un “bir gün herkes 15 dakikalığına ünlü olacak” sözü ve 20. yüzyıl sanatının günümüz kültürüne etkileri. | |
10) | - Sinemanın popüler kültür üzerindeki etkileri: Hollywood, Bollywood, Avrupa sineması, Uzakdoğu sineması. Müzikal, komedi, western, korku, bilim-kurgu, aksiyon gibi janrlar | |
11) | 2017 yılı içinde -Yerelden evrensele, Sakıp Sabancı Müzesi, Ai Weiwei sergisi gezisi: Yaşayan en ünlü sanatçılardan Çinli Ai Weiwei’nin sergisini birlikte gezip yorumlama. Diğer dönemlerde gündemdeki farklı sergi ve sanat aktiviteleri üzerinde çalışılacaktır. | |
12) | Internet, sosyal medya ve dijital çağ. Dijital life style kültürü. YouTube, Facebook, SnapChat, Instagram, Twitter ve benzeri uygulamaların popüler kültürle ilişkisi. | |
13) | Reklam endüstrisinin, basılı ve dijital medyanın kadın bedeni üzerindeki etkisi. Değişen trendler, moda, makyaj. Vakko Moda Merkezi ve Vitali Hakko Kreatif Endüstriler Kütüphanesi gezisi. | |
14) | 2017 yılı için güncel sanat ve popüler kültür etkileşimini, eserlerinde popüler kültür ögelerini kullanan sanatçı Ardan Özmenoğlu’nu derse konuk alarak incelenmesi. Diğer dönemlerde farklı sanatçılar konuk edilebilir. Soru-cevaplar. | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | John Berger - Görme Biçimleri kitabından 5. bölüm Walter Benjamin – Sanat Eserinin Teknik Olanaklarla Yeniden Üretilmesi makalesi Ahu Antmen –Kimlikli Bedenler kitabından Çağdaş Sanat Öncülerinin Kimlikleri Neden Pembe? makalesi Roland Barthes – Mitolojiler kitabından 5. bölüm (Türkçe çeviri sağlanacaktır) Can Kozanoğlu – Pop Çağı Ateşi Çizgi roman ve manga örnekleri |
Diğer Kaynaklar: | Film & dizi Grease Back to the Future Matrix Spider Man Rambo Breakfast at Tiffany’s Sex & the City |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 4 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 91 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. | |
5) | Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
6) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
7) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
8) | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
9) | İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
10) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
11) | Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
12) | Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
14) | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
15) | Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 5 |
17) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |