LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1602 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | •Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerinin, insan haklarına, sosyal konulara ve sosyal çevrelerine duyarlı, sorumlu bireyler olmalarına katkıda bulunmak; •Katılımcı demokrasi ve sivil toplumun gelişmesinde, Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerinin aktif yurttaşlar olarak rol almalarına katkıda bulunmak; •Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerinin , çeşitlilik ve çokkültürlülüğe olan saygı ve hoşgörülerini geliştirme ve derinleştirmelerine katkıda bulunmak; •Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerinin diğer üniversite ve lise öğrencilerine, sosyal sorumluluk projeleri ile örnek olabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri sağlamak; •Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerinin sivil toplum kuruluşlarına katılımlarını teşvik etmek; •Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerinin genel olarak bir topluluk yaşamının gelişmesine katkıda bulunmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1.Sosyal çevreleri tanımlayabilir. 2.Sosyal becerilerini, farklı fakülte ve bölümlerden öğrencilerle birarada karşılaştırabilir. 3.Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama becerilerini kullanabilir. 4.Katılımcı demokrasi ve sivil toplumun gelişme sürecini analiz edebilir. 5.Bilgi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğini geliştirebilir. 6.Sosyal sorumluluk etkinliklerinin önemini değerlendirebilir. |
Dersin içeriği öğrencilerin kendi çevrelerine yönelik olarak hazırlayıp yürütecekleri sosyal sorumluluk projeleridir; dönem boyunca öğrenciler bu projeler için hazırlanacak ve bu hazırlık ve projelerin yürütülmesi sırasında kendilerine birebir destek verilecektir. Ders bütünüyle öğrencilerin katılımı, grup halinde yürütecekleri çalışmalar ve deneyimleri üzerine kurulacaktır. Dersin metodolojisini yaparak ve yapıyormuş gibi yaparak öğrenme, yani "deneyimsel öğrenme" olarak açıklayabiliriz ve bu yöntem klasik derslerdeki yöntem ve araçlardan yararlansa da temelde farklılık gösterir. Öğrenme, bütünlüğü içinde bilgi, beceri, tutum ve değerlerde değişimi hedeflemektedir ve bunlara yönelik katılımcı öğrenme etkinlikleri yürütülecektir. Bilgi gelişimi için atölyeler ve ders sunumları, beceri gelişimi için saha ve grup çalışması ve sözlü sunuşlar, tutum ve davranış değişikliği için simülasyon ve grup tartışmaları ve değerler temeli için derinlemesine tartışmaya zemin hazırlama amaçlı konferanslar öngörülmüştür. Dersin içeriği saha çalışmasından başlayarak hedeflerin belirlenmesi, paydaş analizi, etkinlik planları ve bütçe hazırlanması ve kaynak geliştirme gibi proje döngü yönetimi aşamalarını izleyecektir. Buna paralel olarak saha ve grup çalışması yürütülecek ve derste edinilen bilgilerin deneyime ve pratiğe aktarılması ve proje ekiplerinde çalışma becerisinin geliştirilmesine çalışılacaktır. Haftalık çalışmalar sözlü sunumlarla sınıfa aktarılacak ve böylece hem sınıf içinde, hem de proje gruplarında dinamik bir atmosfer yakalanması sağlanacaktır. Dersin belirli aşamalarında simülasyonlar ve grup tartışmaları yürütülerek öğrencilerin "gerçek yaşamdaki" durumlara nasıl tepki verecekleri üzerine konuşulacaktır. Grup tartışmaları çoğunlukla gerçek olay ve durumlar üzerine yapılacaktır. Öğrencilerin farklı bölümlerden geliyor olmaları dersi zenginleştirecek ve öğrenme düzeyini artıracak şekilde değerlendirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | İlgi duydukları sosyal sorumluluk alanlarında araştırma yapmış, bilgi edinmiş olmak |
2) | Sosyal Sorumluluk kavramı ve gelişimi | Sosyal sorumluluk kavramları hakkında bilgi edinmiş olmak, |
3) | Proje ve Sosyal Sorumluluk – Projelerin Sosyal Sorumlulukta ki yeri – Proje yapım esasları | En bilinen sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgi edinmiş olmak, |
4) | Gönüllülük Bilinci, Dünyada ve Türkiye’de uygulanan sosyal sorumluluk proje örnekleri | Dünyada ve Türkiye’de ki sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgi edinmiş olmak, kendi gönüllülük bilinçlerini değerlendirmiş olmak, |
5) | Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri - ‘’KADIN’’ | ‘’Kadın’’ konulu sosyal sorumluluk projeleri hakkında ön bilgi edinmek, |
6) | Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’KADIN’’ | ‘’Kadın’’ konulu sosyal sorumluluk projeleri hakkında ön bilgi edinmek, |
7) | Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’ÇOCUK’’ | ‘’Çocuk’’ konulu sosyal sorumluluk projeleri hakkında ön bilgi edinmek, |
8) | Öğrenci Proje sunumları | Sunumlar için görsel ve yazılı materyal hazırlıklarının yapılması |
9) | Öğrenci Proje sunumları | Sunumlar için görsel ve yazılı materyal hazırlıklarının yapılması |
10) | Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’ENGELLİ’’ | ‘’Engelli’’ konulu sosyal sorumluluk projeleri hakkında ön bilgi edinmek, |
11) | Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’ENGELLİ’’ | ‘’Engelli’’ konulu sosyal sorumluluk projeleri hakkında ön bilgi edinmek, |
12) | Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’ÇEVRE’’ | ‘’Çevre’’ konulu sosyal sorumluluk projeleri hakkında ön bilgi edinmek, |
13) | Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’YAŞLILIK’’ | ‘’Yaşlılık’’ konulu sosyal sorumluluk projeleri hakkında ön bilgi edinmek, |
14) | Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri ‘’ÇOCUK’’ | ’Çocuk’’ konulu sosyal sorumluluk projeleri hakkında ön bilgi edinmek, |
15) | Final sınavı | |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Gülesin Nemutlu ve Evren Sener Ünal (2004), "Sivil toplum, Gönüllük ve Gençlik Çalışmaları" Gülesin Nemutlu ve Evren Sener Ünal (2004), "Gençler için Proje Yönetimi" Gülesin Nemutlu ve Evren Sener Ünal (2003), "Kısa Dönemli Projeler için Proje Yönetimi" Nurhan Yentürk ve Yiğit Aksakoğlu (2006), "Proje Döngüsü Yönetimi I" Alper Akyüz, İdil Eser ve Emel Kurma (2006), "Proje Döngüsü Yönetimi II" |
Diğer Kaynaklar: | Gülesin Nemutlu ve Evren Sener Ünal (2004), "Sivil toplum, Gönüllük ve Gençlik Çalışmaları" Gülesin Nemutlu ve Evren Sener Ünal (2004), "Gençler için Proje Yönetimi" Gülesin Nemutlu ve Evren Sener Ünal (2003), "Kısa Dönemli Projeler için Proje Yönetimi" Nurhan Yentürk ve Yiğit Aksakoğlu (2006), "Proje Döngüsü Yönetimi I" Alper Akyüz, İdil Eser ve Emel Kurma (2006), "Proje Döngüsü Yönetimi II" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Proje | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |