AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1601 | Yerel Yönetimlerde İletişim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HANDE TUNCER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, yaşadıkları şehire bir iletişimci gözüyle bakabilmeyi, şehirle ilgili farkındalığı geliştirip güçlendirmeyi, iletişim teorilerinden uygulamaya giden süreçleri canlı örnekleriyle deneyim olarak yaşatmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci; 1- iletişim teorilerinden hareketle bir şehrin iletişim dilini ve tarzını öğrenir 2- iletişim diliyle şehir arasındaki ilişkiyi analiz eder 3- teori ve pratik arasındaki farkı çok farklı boyutlarıyla değerlendirir 4- teoriyle uygulamayı, örneklerden hareketlerle karşılaştırır 5- iletişim teorilerinin yaşadığı şehirde hangi anlayışla uygulandığını kavrar 6- iletişim kavramıyla yaşadığı şehir arasındaki ilişkiyi derinlemesine anlar |
Yerel yönetimlerde, kurumsal iletişimden sosyal pazarlamaya, şehre değer katan çalışmalardan organizasyonların yeniden konumlanmasına kadar geniş bir yelpazeyi içerir, her konu öğrencilere hayata geçmiş gerçek kampanya örnekleriyle anlatılır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, örnek inceleme, proje hazırlama, tartışma, konuk, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş; yerel yönetimlerde iletişim | |
2) | Yerel yönetim ve kurumsal iletişim (İBB ve iştirakleri arasında kurumsal iletişim) | |
3) | Sosyal pazarlama(İBB ve STK’larla yürütülen sosyal kampanyalar) | |
4) | Sosyal Belediyecilik | |
5) | Marka şehir nedir, uluslararası organizasyonların şehre katkıları | Çeşitli makaleler, IBB faaliyet raporları |
6) | Sporun kente kazandırdığı değer | |
7) | Turizm ve kongre turizminin kente kattığı değer Şehirdeki etkinliklerin yeniden konumlandırılması | IBB faaliyet raporları, tanıtım kataloğu |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Kültürel ve sanatsal etkinliklerin kente kattığı değer | |
10) | Eğitim ve kent hayatına kattığı değer | |
11) | Gençliğe yönelik etkinlikler ve kente kattığı değer | |
12) | Toplu ulaşımın kent yaşamındaki önemi ve kente kattığı değer | IBB ulaşım raporları |
13) | Kent yaşamı ve çevre | |
14) | Kent yaşamı ve teknoloji, sosyal medya kullanımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kampanya örnekleri ve raporları, IBB faaliyet raporları, Istanbul Guide, IBB 8. Yıl kataloğu IBB annual reports, Istanbul guide, various articles, IBB 8th year catalogue |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme | 1 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 1 |
5) | Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme | 1 |
6) | Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme | 1 |
7) | Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme | 1 |
8) | Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme | 1 |
9) | Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme | 1 |
10) | Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi | 1 |