LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1601 | Yerel Yönetimlerde İletişim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HANDE TUNCER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, yaşadıkları şehire bir iletişimci gözüyle bakabilmeyi, şehirle ilgili farkındalığı geliştirip güçlendirmeyi, iletişim teorilerinden uygulamaya giden süreçleri canlı örnekleriyle deneyim olarak yaşatmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci; 1- iletişim teorilerinden hareketle bir şehrin iletişim dilini ve tarzını öğrenir 2- iletişim diliyle şehir arasındaki ilişkiyi analiz eder 3- teori ve pratik arasındaki farkı çok farklı boyutlarıyla değerlendirir 4- teoriyle uygulamayı, örneklerden hareketlerle karşılaştırır 5- iletişim teorilerinin yaşadığı şehirde hangi anlayışla uygulandığını kavrar 6- iletişim kavramıyla yaşadığı şehir arasındaki ilişkiyi derinlemesine anlar |
Yerel yönetimlerde, kurumsal iletişimden sosyal pazarlamaya, şehre değer katan çalışmalardan organizasyonların yeniden konumlanmasına kadar geniş bir yelpazeyi içerir, her konu öğrencilere hayata geçmiş gerçek kampanya örnekleriyle anlatılır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, örnek inceleme, proje hazırlama, tartışma, konuk, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş; yerel yönetimlerde iletişim | |
2) | Yerel yönetim ve kurumsal iletişim (İBB ve iştirakleri arasında kurumsal iletişim) | |
3) | Sosyal pazarlama(İBB ve STK’larla yürütülen sosyal kampanyalar) | |
4) | Sosyal Belediyecilik | |
5) | Marka şehir nedir, uluslararası organizasyonların şehre katkıları | Çeşitli makaleler, IBB faaliyet raporları |
6) | Sporun kente kazandırdığı değer | |
7) | Turizm ve kongre turizminin kente kattığı değer Şehirdeki etkinliklerin yeniden konumlandırılması | IBB faaliyet raporları, tanıtım kataloğu |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Kültürel ve sanatsal etkinliklerin kente kattığı değer | |
10) | Eğitim ve kent hayatına kattığı değer | |
11) | Gençliğe yönelik etkinlikler ve kente kattığı değer | |
12) | Toplu ulaşımın kent yaşamındaki önemi ve kente kattığı değer | IBB ulaşım raporları |
13) | Kent yaşamı ve çevre | |
14) | Kent yaşamı ve teknoloji, sosyal medya kullanımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kampanya örnekleri ve raporları, IBB faaliyet raporları, Istanbul Guide, IBB 8. Yıl kataloğu IBB annual reports, Istanbul guide, various articles, IBB 8th year catalogue |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |