Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction to the Course |
yok |
2) |
Tarih: Yapilar, Imparatorluklar
Siyaset Felsefesi: Max Weber |
Ders kitaplari |
3) |
Tarih: Bir Guc Sistemi olarak Avrupa
Siyaset Felsefesi: Herbert Marcuse |
Ders kitaplari |
4) |
Tarih: Birinci Dunya Savasi
Siyaset Felsefesi: Hannah Arendt |
Ders kitaplari |
5) |
Tarih: Eski Dunya Duzeninin Sonu
Siyaset Felsefesi: C.B. Machpherson |
Ders kitaplari |
6) |
Ara Sinav 1 |
Ders kitaplari |
7) |
Tarih: Global Tarihin Ortaya Cikisi
Siyaset Felsefesi: Michael Oakenshott |
Ders kitaplari |
8) |
Tarih: Ikinci Dunya Savasi
Siyaset Felsefesi: Friedrich Hayek |
Ders Kitaplari |
9) |
Tarih: Soguk Savas
Siyaset Felsefesi: Karl Popper |
Ders kitaplari |
10) |
Tarih: Asya, Afrika ve Yakin Dogu
Siyaset Felsefesi: Isaiah Berlin |
Ders kitaplari |
11) |
Tarih: Yeni Ekonomik ve Toplumsal Dunyalar
Siyaset Felsefesi: John Rawls |
Ders kitaplari |
12) |
ARA SINAV II |
Ders kitaplari |
13) |
Tarih: Degisen Dunya Dengeleri
Siyaset Felsefesi: Robert Nozick |
Ders kitaplari |
14) |
Tarih: Bir donemin sonu
Siyaset Felsefesi: Jurgen Habermas |
Ders kitaplari |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. |
1 |
2) |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme |
1 |
3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme |
1 |
4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme |
1 |
5) |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme |
1 |
6) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme |
1 |
7) |
Alan terminolojisini etkin kullanabilme |
1 |
8) |
Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama |
1 |
9) |
Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme |
1 |
10) |
Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama |
1 |
11) |
Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma |
1 |